Auti će biti sve čišći, ali nikad posve čisti! I dalje će se "trošit" gume, usijavati kočione pakne...

 
Za sada je inovativna tehnologija 'samo' u testnoj fazi. Tvrde čestice ne može riješiti tehnologija, međutim, Audi radi čuda za besprijekorno čistu budućnost mobilnosti.

Auti će biti sve čišći, ali nikad posve čisti! I dalje će se "trošit" gume, usijavati kočione pakne... Audi
14. 10. 2022

Napisao: Jure Šuica

Automobili budućnosti, bez obzira na to koji će ih energent pokretati, ispuštat će sve manje štetnih tvari u zrak. No čak i kada će ih jednog dana pokretati energija koja neće ispuštati štetne tvari u zrak, automobil nikada neće biti potpuno čist. Ovdje još uvijek ima tvrdih čestica koje nastaju trošenjem guma, kočionih pločica i trošenjem kolnika i mogli bismo nabrajati u nedogled. Te čestice čine 85 posto tvrdih čestica koje se danas stvaraju u prometu, što znači da ih se nećemo riješiti ni s novim pogonskim tehnologijama. Pritom vrijedi napomenuti da ih je zbog njihove veličine - neki od njih imaju promjer od samo 10 mikrometara - izuzetno teško zadržati, ali svejedno predstavljaju veliku opasnost za naše zdravlje. U Audiju su već duže vrijeme svjesni ovog problema, zbog čega su prije dvije godine u suradnji s dobavljačem zračnih filtara za njihova vozila MANN+HUMMEL pokrenuli pilot projekt korištenja filtara čestica u električni automobili. Iako nakon dvije godine projekt još uvijek nije zaživio u stvarnosti, inovacija se dosad pokazala iznimno korisnom i uspješnom u svom radu. Radi se, dakle, o dodatnom filtru zraka koji je sposoban izvući štetne čestice iz atmosfere, a njegov kapacitet filtriranja je toliki da bez problema apsorbira onoliko čestica koliko proizvede jedan automobil, au ekstremnim uvjetima čak i tri puta više . Pritom sustav ne zahtijeva velike preinake, zbog čega bi, ako se nađe u serijskoj proizvodnji, kasnija vjerojatno bila vrlo jednostavna nadogradnja postojećih vozila.

Sustav inače radi po principu usisavača, što znači da tijekom vožnje skuplja čestice, a usisava ih postojeći ventilator rashladnog sustava u sustav. Pritom treba napomenuti da sustav može raditi i u mirovanju kada je automobil spojen na električnu punionicu. Pritom, novost ne bi trebala utjecati na postojeće sustave u automobilu, što su dokazali dosadašnji testovi. Ni nakon 50.000 kilometara automobil nije pokazao nikakve spojeve zbog novog sustava. Prema Audiju, novi bi filtar trebao pomoći u smanjenju količine krutih čestica, što je ekvivalentno 14,9 kilograma CO2, tijekom njegovog životnog vijeka. Rekavši to, filtre treba mijenjati u redovitim servisnim intervalima i dok je pojedinačni filtar izrađen od 15 posto recikliranog materijala, može se reciklirati do 60 posto.