Video + foto: Nakon Milana i Dalmacije BMW X2 napokon zarolao prve prave kilometre u Lisabonu
Bavarci su nakon mondenoga Milana i zapuštenih obrovačkih objekata Tvornice glinice, gdje su režirali uvertire, odabrali Portugal za rođenje posve novoga modela BMW X2, a za njega kažu: - On nije crossover, već Sports Activity Coupe i obavezno 4 x 4 i obavezno up-market
Ravno s modnih pista u Milanu posve novi BMW X2 prvo je završio ni manje ni više nego u tvorničkome krugu industrijskog stratišta jugoslavenske industrijalizacije. Jadral, poznatiji pod imenom Tvornica glinice Obrovac, bio je mjesto gdje je novi BMW ugledao svjetlo dana u punome sjaju i gdje je obavljen fantastični fotosession. Bilo je to krajem ljeta i bilo je to isključivo napravljeno u promidžbene svrhe, no danas u Portugalu ovaj omaleni crossover započeo je svoj pravi životni vijek. U Lisabonu novinari upravo isprobavaju BMW X2, a prve dojmove i fotografije i mi donosimo.
Što donosi novi X2
Bočna linija novoga crossovera naslanja se na Activ Tourer, monovolumen za čiji je izgled bio najodgovorniji Domagoj Đukec, tadašnji šef dizajna BMW-a za vanjski izgled. Ima tu i dosta preuzetih detalja iz Serije 2, a najmanje iz Serije 1. Već i samo ime koje uključuje slovo X progovara za sebe. Bavarci ga koriste jedino za SUV-ove i kupeovske modele sportskih automobila. Ako pogledate paletu BMW-ovih sportskih terenaca vidjet ćete kako su neparne oznake X1, X3 i X5 rezervirane za prave SUV-ove, a parni brojevi su dodijeljeni inačicama X6, X4 i sada posve novoj X2. kao predvodinicama sportskoga kupeovskog oblika, umotanim u crossover-priču. To ponajbolje dočarava njihova visina. Ovi s parnim brojevima su bitno niži, a "obrovački" BMW X2 je nevjerojatnih sedam centimetara niži od modela X1!
Tri modela razlikuju se već na prvi pogled
Novi model X2 dolazi u tri različita paketa - Basic, M Sport i M Sport X. Razlikuju se ponajviše vanjskim izgledom. Izvedba Basic predstavlja osnovnu ponudu i zamišljena je prije svega za asfalt. M Sport je namijenjen onima kojima je maksimalni doseg makadam, a M Sport X spreman je i za najteže terenske izazove. Tako je i "obdaren" brojnim detaljima i ne samo vizualnim koji mu tako što obećavaju. M Sport, kao i M Sport X, već serijski dolaz s aktivnim ovjesom. I najslabiji primjerci "obuveni" su u 17, 18 ili 19-colne gume i kotače, a s promjerom 19 i 20 cola rezervirani su za M Sport i M Sport X. Za model X2 je BMW priredio i tri nove boje - galvansko zlatnu, Missano modru i narančastu koja asocira na zalazak sunca.
Razlika ima i u unutrašnjosti vozila, iako ne tako velikih. Auto je opremljen tamnom unutrašnjošću kojom dominira visokokvalitetni tekstil na sjedalama i po oblogama vrata. Skuplje izvedbe imaju brojne dodatke izrađene iz plemenitih metala, a sjedala su izrađena kombiniranjem kože i alkantare. Komande i zaslon informacijsko-zabavnoga sustava je znana iz drugih modela bavarskoga proizvođača. Armaturna ploča ostaje analogna, a dopunjena je head-up zaslonom u boji. BMW X2 dugačak je 4,36 metara, a međuosovinskim razmakom 2,67 metara daruje i izdašan prtljažnik s obujmom 470 litara. Spuste li se sjedala po princilu 40 : 20 : 40 povećava se na 1355 litara.
Isprva agregati s četiri, kasnije i s tri cilindra
U početku stiže s jednim benzinskim motorom s obujmom dvije litre sa 192 KS! Od dizelaša u BMW-u nisu odustali i u startu nude turbake s istom zapreminom kao u benzinaca, ali sa 190, odnosno 231 konjskom snagom. Već u seriji stiže s pogonom 4 x 4. Takvi dizelaši su opremljeni 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, a benzinci imaju stupanj manje. Već su najavljeni bitno lakši i nabrijaniji benzinski trolitreni i agregati s obujmom četiri litre. U planu su i dizelaši s četiri cilindra, a i mogućnost pogona samo na prednje kotače!
Posve novi BMW X2 očekuje se na tržištu u proljeće 2018.
Ovako je bilo u Obrovcu i Dalmaciji
BMW X2
prosječna potrošnja: 6,3 l/100 km [44,8 – 62,8 mpg imp]
Emisija CO2 kombinirano: 144 – 118 g/km – ovisno i o veličini kotača
Cijena: zasada nije poznata