Brak s Renaultom spašava Japance, Mitsubishi se predomislio, ostaje i u Europi i to uz pomoć Renault Nissan Alijanse
Renault je ponudio spasonosno rješenje i zajedničku platformu za buduće europske modele Mitsubishija. Uz japanske izvedbe Eclipsa i Spacestara već ubrzo se očekuju modeli nastali na Renaultovoj platformi i to najvjerojatnije u razredu Captura i Kadjara isprva. Za koji dan Mitsubishi će predstaviti posve novi Outlander PHEV za američko tržite i bez obzira na to što i njega nisu bili predvidjeli za Europu i on postaje ponovno aktualan
U srpnju prošle godine u automobilskom svijetu probila se vijest da će japanska marka automobila Mitsubishi prestati predstavljati nove modele u zemljama diljem Europe, što će kasnije (najvjerojatnije) rezultirati potpunim povlačenjem s ovih tržišta. Međutim, opet se pokazalo da se nijedna juha ne jede tako vruća kao što je kuhana. Rješenje da Mitsubishi ostane prisutan u Europi dolazi iz saveza Renault-Nissan, čiji je Mitsubishi naravno dio.
2023. godine Mitsubishi će ponuditi dva nova modela automobila koji će biti izrađeni na osnovi postojećih Renaultovih vozila, ali dijelom prilagođeni potrebama i željama japanske marke. To bi trebali biti već predstavljeni Renaultovi modeli, a pridružit će se i plug-in hibridnom crossoveru Eclipse Cross PHEV, koji će, kako se čini, barem do daljnjeg ostati jedini vlastiti model japanske marke u Europi.
Samo zajedništvom protiv izumiranja
„Zadovoljan sam što Mitsubishi priprema novu paletu modela u Europi. (Renault-Nissan) Savez ima za cilj povećati konkurentnost i uvesti rješenja koja pomažu učinkovitijem korištenju resursa, a time i većim prednostima za sve tri marke. Naš se pristup temelji na suradnji i međusobnom uvažavanju, što rezultira boljim rezultatima za sve tri marke i posljedično omogućava svakoj marki da koristi svoje mogućnosti, istodobno izbjegavajući dupliciranje razvojnih troškova i povećavajući učinkovitost", rekao je Jean-Dominique Senard, predsjednik grupe i Renault .
Dakle, jasno je da će se buduće generacije automobila Mitsubishi temeljiti na Renaultovim vozilima (što niti nije novost u grupi, isti pristup koriste Dacia i Nissan), još nije poznato koji će modeli poslužiti kao osnova i hoće li biti 'opremljeni' postojećim imenima. Za odgovore na ova pitanja obratili smo se domaćim predstavnicima obje marke, gdje još nemaju precizne podatke o suradnji.Uzevši u obzir činjenicu da se Mitsubishi u posljednje vrijeme uglavnom fokusirao na segment crossovera, čini se da bi budući modeli mogli poslužiti kao osnova za buduće modele. Captur i Kadjar, ali na odgovor ćemo morati pričekati još malo.
Evo što su o svemu tome napisali u Renaultu:
Počevši od 2023., Renault će za Mitsubishi Motors proizvoditi dva sestrinska modela koja će se zatim plasirati na odabrana tržišta u Europi.
Grupa Renault i Mitsubishi Motors Corporation jučer su najavili novo poglavlje operativne suradnje.
Mitsubishi Motors odlučio je od Renaulta nabaviti sestrinske inačice njegovih najprodavanijih europskih modela koji već ispunjavaju regulatorne zahtjevne i zatim ih plasirati na odabrana tržišta u Europi. Počevši od 2023., Mitsubishi Motors prodavat će dva sestrinska modela proizvedena u Renaultovim tvornicama. Riječ je o modelima koji se temelje na istim platformama, ali su prilagođeni tako da odražavaju Mitsubishijev DNK.
Novopredstavljeni punjivi hibrid Mitsubishi Eclipse Cross i sestrinski modeli koje je proizveo Renault trebali bi povećati tržišnu konkurentnost Mitsubishi Motorsa.
„Veoma sam sretan što Mitsubishi Motors stvara novu ponudu u Europi. Alijansin je cilj povećati konkurentnost i potaknuti učinkovitije dijeljenje resursa u korist sva tri partnera. Naš pristup temelji se na suradnji i međusobnom poštovanju, a sve kako bi se poboljšala učinkovitost svih triju proizvođača te im se omogućilo da iskoriste vlastite prednosti, izbjegnu udvostručavanje resursa i poboljšaju učinkovitost”, rekao je Jean-Dominique Senard, predsjednik Operativnog odbora Alijanse i Renaulta.
„Mitsubishi Motors spreman je predstaviti sestrinske modele originalnih Renaultovih vozila na europskom tržištu i tako privući nove kupce. Marka trenutačno provodi niz strukturnih reformi u Europi te je naša odluka da obustavimo proizvodnju novih vozila za europsko tržište, koju smo izložili u srednjoročnom strateškom planu iz lipnja 2020., i dalje na snazi. Međutim, sporazum s Renaultom o dobavljanju originalnih dijelova omogućit će nam da uz stalne postprodajne aktivnosti ponudimo i nove modele koji su razvijeni i proizvedeni u Europi” dodao je Takao Kato, glavni direktor marke Mitsubishi Motors.
„Naša je nova misija stvarati značajne i važne projekte u sklopu Alijanse i zatim ih realizirati. Takav pragmatičan pristup, temeljen na povećanju vrijednosti, čini razliku u našoj proizvodnji i smanjuje ugljični otisak naših partnera na europskim cestama. Ovaj hvalevrijedan projekt ispunjava sva očekivanja naših partnera u pogledu dizajna, regulatornih zahtjeva i poslovnih ciljeva. Za mene je upravo to bît Alijanse. Grupa Renault veoma je sretna što može pridonijeti novom poglavlju u povijesti suradnje” rekao je Luca De Meo, glavni direktor Grupe Renault.
U skladu s objavom Alijanse iz svibnja 2020., Grupa Renault, Nissan Motor Co., Ltd. i Mitsubishi Motors, članovi jedne od najvećih alijansi u automobilskoj industriji, nastavljaju raditi na nekoliko inicijativa za jačanje konkurentnosti i ostvarivanje daljnjeg rasta kroz iskorištavanje vlastitih položaja na tržištu i geografskih prednosti.