Kompakt koji je u svemu naj, naj... Honda Civic Type R proglašena najboljim autom godine, u izboru Top Geara
Honda Civic Type R auto je godine u izboru jedne od najuglednijih i najnakladnijih specijaliziranih revija na svijetu, a ni osnovna verzija ne zaostaje dobrim recenzijama i brojnim nagradama
S dvolitrenim motorom VTEC TURBO s četiri cilindra i 320 KS, uz maksimalni okretni moment 400 Nm, Honda Civic Type R na samom je tronu. Tako su to odlučili u čuvenome Top Gearu, ali tako misle i svi koji dobro poznaju trenutačnu sutuaciju među kompaktinim sportivama.
Najsofisticiraniji japanski kompakt u svemu je godinama prednjačio i bio je svojevrsni dalekoistočni Golf, a i 10. generacija, koja je upravo stigla, time se diči.
Najjeftiniji Civic 1.0 skuplji je od usporedivoga Golfa 7,5 oko 15.000 kuna, od Hyundaija i30 čak 20.000 kuna, no zato ima više opreme, bitno učinkovitiji agregat, koji je od njemačkoga konkurenta snažniji 18, a od korejskoga 10 "konja".
Jedna od glavnih zvijezda salona automobila u Parizu u rujnu 2016. bila je deseta generacija Honde Civic. Napokon je stigla i u Hrvatsku. Najsofisticiraniji japanski kompakt od pamtivijeka je prednjačio svime. Nažalost i cijenom. Ovaj put dogodio se pomalo neočekivani obrt i deseta generacija Civica postala je pristupačna, jeftinija od brojnih konkurenata, no i nadalje besprijekorna. Možda u startu to i ne izgleda tako, jer početne cijene konkurenata su niže, no kad ih usporedite opremom i mogućnostima, Honda izbija u prvi plan. Kad ih iznivelirate opremom i usporedite značajke Honda iznenađujuće postaje povoljna. Ako ste odlučili ipak dati koju kunu više od baznih cijena, onda Civic postaje opcija.
Osnovna verzija s posve novim, hiperučinkovitim trocilindričnim turbobenzincem sa zapreminom 1,0 litre razvija respektabilnih 128 "konja". Po mnogo čemu ovaj trendovski downsizing benzinac razlikuje se od konkurencije, ponajprije po onome po čemu je Honda poznata – po efikasnosti. Komapkti s agregatima s tako malo zapremine znaju imati poteškoća prilikom opterećenja, penjanja uz visoke nagibe i to svi odreda – izuzvši onaj najbolji, Fordov motor 1.0 Ecoboost. Amerikanci su superiorni i bez pretjeranih pretenzija možemo kazati kako im se Honda novim mališanom sasvim približila. Upravo u kombinaciji s ovim agregatom novi Civic da se nabaviti po cijeni 144.890 kuna! To je gotovo 20.000 kuna više odcijene usporedivoga Hyundaijev i30, a i 15.000 kuna više od cijene Golfa, no od njemačkoga rivala snažniji je punih 18, a od korejskoga 10 "konja"! Uza sve to razina bazno opremljenoga Civica bitno je bolja od navedenih konkurenata.
Inovativni duh i primjenu novih tehnologija, uz već prepoznatljivi svemirski dizajn, prepoznali su i posjetitelji i mediji. Koktel profinjenosti i sportskoga duha krasio je osmu i devetu generaciju, u usporedbi s konkurentima bili su izvrsni, ali su na našemu tržištu neopravdano skupi. Nova Honda Civic dodatno pomiče granice te naglašavajući vrline i ispravljajući mane donosi pregršt razloga zbog kojih bi se VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Peugeot 308 i ostali predstavnici C-segmenta trebali "zabrinuti". U usporedbi s dosadašnjim, u dužinu je narastao s 4370 na 4497 mm, u širinu s 1770 na 1800 mm, a visina je smanjena s 1470 na 1421 mm, dok je međuosovinski razmak napuhan s 2595 na 2625 mm. Tako je osigurano više prostora za koljena putnicima straga, premda je i dalje po tome kriteriju lošiji od konkurenata. Dojam popravlja rekordan prtljažnik s obujmom čak 478 litara, što je solidna brojka i za model iz srednje klase. Usporedbe radi, Volkswagen Golf ima prtljažnik velik 380 l. Osjetan porast gabarita nije rezultirao povećanjem mase, štoviše, novi model uštedio je 16 kg, a torzijska krutost istodobno je povećana 52 posto.
Izvrstan posao dizajneri su napravili po pitanju aerodinamike pa je koeficijent otpora zraka smanjen na hvale vrijednih 0,26. Po pitanju ponude motora situacija s dizelašima je jasna. Provjereni 1.6 iDTEC raspolaže sa 120 KS i 300 Nm pa će objedinjavanjem solidnih performansi i "pristojne" potrošnje biti poželjan izbor. Što se tiče benzinaca Honda je napravila veliki zaokret. Sportski pedigre koji je godinama građen na visokoturažnim atmosferskim strojevima duboko je zakopan u prošlost, a na scenu stupaju trendovski turbobenzinci. Osnovni trocilindraš s obujmom samo jedne litre klasičan je predstavnik klase od jedne litre. S turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem "nabijen" je na 129 KS, a zahtjevnijim kupcima namijenjen je 4-cilindrični 1,5 sa 182 KS. I to je to! Svega tri motora, ali za svakoga ponešto. Naravno, ne treba pritom zaboraviti vatreni Type R s dvolitrenim turbakom "nabijenim" na 310 KS, koji mu je omogućio da sruši rekord na stazi Nürburgring kao na svijetu najbrži serijski automobil s prednjim pogonom. Nažalost, datum dolazska izvedbe Type R na naše tržište još nije poznat. Ručni 6-stupanjski mjenjač standardan je u svim izvedbama, uz doplatu će se nuditi CVT, a 2019. stići će i 9-stupanjski automatski mjenjač. Premda nema službene potvrde, u Ženevi 2018. Honda bi mogla predstaviti i hibridnu izvedbu Civica, koja će nuditi sinergiju jednolitrenoga turbobenzinca i elektromotora, uz kombiniranu snagu 125 kW (170 KS).
Unutrašnjost i dalje ima pomalo svemirski štih, ali na to su se kupci već navikli. Napredan sustav infotainmenta, nazvan Honda CONNECT, nudi povezivost s tehnologijama Apple CarPlay i Android AutoTM, a svi su sigurnosti sustavi objedinjeni pod nazivom Honda SENSING. Uz inteligentni tempomat te sustave za prepoznavanje prometnih znakova, prevenciju sudara i pomoć pri upravljanju, Japanci s punim pravom najavljuju uvjerljivo osvajanje svih pet Euro NCAP zvjezdica. Voditelj projekta razvoja desete generacije japanske uspješnice, Mitsuru Kariya, najavio je kako namjeravaju već u prve tri tržišne godine vratiti sredstva uložena u istraživanje i razvoj te ostvariti ekstradobit 37 posto na taj iznos. To možda zvuči preambiciozno, ali, s obzirom na to da je novi Civic globalni automobil te da će se prodavati u više od 70 zemalja diljem svijeta, nije nerealno. Inačica hatchback dolazi iz britanskoga Swindona (bez obzira na Brexit), a limuzina će se proizvoditi u turskome Gebzeu.
''Civic nije samo 'Hot Hatch' godine, to je najbolji automobil godine'' zajednička je poruka velikoga tima Top Gear: ''Honda Civic Type R stvara ovisnost, ritmičan je i razarajuće brz; pravi junak za mase, koji omogućava dostupnost i ludilo u jednome paketu''.
U moru superluksuznih i brzih automobila Honda Civic Type R trijumfirala je dvolitrenim agregatom VTEC TURBO s četiri cilindra i 320 KS, uz maksimalni okretni moment 400 Nm.
Kad maksimalnu brzinu 272 km/h i mogućnost da do 100 km/h dođe za 5,7 sekundi upakiramo u iznimno atraktivan dizajn, odlične performanse te prihvatljivu cijenu nije ni čudo što se našao na tronu!