FOTO: Max je zbilja klasa za sebe, jer Perez potvrđuje lošim rezultatima da bolid Red Bulla i nije tako superioran kako se govori
Komentar lude utrke u Australiji koja se pobrinula da iz cijelog kaosa na kraju ispadne nešto dobro. Cijelom cirkusu dobrodošle su i suze sreće i razočaranja, a ne samo nadmoć bolida i vještina pilota.
Napisao: Andraž Zupančić
Velika nagrada Australije bila je izvrstan primjer kako kombinacija pogrešaka, loše sreće, loših odluka u posljednjoj minuti ili obične slučajnosti može učiniti sve gledljivijim. Svatko tko je prošle nedjelje ustao malo ranije i proveo dobra tri sata ispred male slušalice znat će da se isplatilo. No, krenimo redom, u cijeloj priči jedina konstanta bila je nesposobnost Ferrarija. Ionako im već nije išlo previše, no onda je Leclerc praktički sam sebe ispalio iz utrke u prvom krugu. Sainz je bio strpljiviji, no pola čavala u lijes novih bodova prvi su zabili Ferrarijevi stratezi, kada su bili malo prebrzi Španjolčevim zaustavljanjem u boksu (malo su prebrzi bili i kod Mercedesa i Georga Russella), a onda je Sainz pogriješio dva kruga do kraja.
U nastavku, kada je Fernando Alonso izbačen iz bodova na elegantan, ali ipak malo previše optimističan način, zbog čega je zaradio kaznu od pet sekundi. Tih pet sekundi koje su se činile kao vječnost. “Ne, ne, ne, nije pošteno. Ne opet, ne mogu nametnuti takvu kaznu, a da me ne pitaju," zavapio je svom inženjeru preko radija, gotovo u suzama. Jer je bio svjestan da će trkači zadnji krug voziti iza sigurnosnog automobila i završiti istim redoslijedom kao i prije ponovnog starta. I u tih pet sekundi srušili su se svi trkači koji su bili na startnoj liniji iza njega. "Over and out" za Sainza, rekli bi Englezi. Kazna je ipak bila prestroga, ipak je to bio start u stilu biti ili ne biti, u naletu na posljednja dva kola to se moglo dogoditi i bilo je zapravo unaprijed programirani da će karbonska vlakna ponovno letjeti kroz zrak. Čak je i Sainzova žrtva Alonso rekla da je tih pet sekundi bilo previše i prestrogo. Jer na kraju dana, Alonso nije izgubio ništa, a Sainz sve.
Na kraju se najviše nasmijao Alonso, na njegovu sreću ponovio se scenarij s prošlogodišnjeg Silverstonea i službeno osoblje utrke prekinulo je na vrijeme da ostane zadnji red startnog reda. Lewisu Hamiltonu su se također smijali zbog drugog mjesta, jer je bio neobično brz s vrlo osrednjim trkaćim automobilom. Njegovo prigovaranje na brzinu suparnika i "opet smo pogriješili" polako dopire do svih u njegovoj momčadi, jer je jednostavno nepotrebno. Ako bi netko mogao kukati u timu, onda je to Russell. Bio je brz, ali je povučen za nos u timu prebrzim zaustavljanjem, vodstvom na utrci uz crvenu zastavu i na kraju njegov pogonski sklop. Snovi o dobrom plasmanu doslovce su nestali u dim.
Nema zamjerke, ali u Alpinu se sigurno čulo glasnije riječi. I ova je momčad bila prebrza za sva očekivanja, a kada su oba vozača već obećavala solidne bodove, Pierre Gasly je napravio Gaslyjevu stvar - torpedirao sebe i Estebana Ocona iz utrke. Njih dvoje nisu baš najbolji prijatelji, no za ostatak karavane i publike nekako su glumili da je među njima sve u redu. Dobro, ubuduće će im biti sve teže igrati.Tim Haas i Nico Hülkenberg također su se veselili novim bodovima, ali željeli su ih još nekoliko pa su nakon utrke apelirali da se ponovno pokrene startni red. Nakon njih odvozilo se dovoljno krugova da se može uračunati novi poredak za zadnji start. Ali odgovorni su ih hladno odbili. Uostalom, njihov vlastiti Kevin Magnussen izazvao je drugu crvenu zastavu kada je rasuo stražnju polovicu svog trkaćeg automobila po stazi.
Stoga bi bilo najelegantnije da posljednja dva kruga odvezemo lijepo iza sigurnosnog automobila koji bi nam svima oduzeo sav adrenalin u zadnja dva kruga. Fernando Alonso definitivno nije tu. “Sada sam osvojio tri treća mjesta. Dolazi vrijeme za bolji plasman“, rekao je sa smiješkom nakon utrke. Kako i ne bi, jer unatoč svim naporima da Hamiltona natjera na pogrešku, Britanac je pokazao da ipak ima mirnu ruku. Dvije lisice u najboljem izdanju, dakle. Vodstvo utrke bilo je na visini zadatka, nakon Albonove nesreće i nakon što je Tajlanđanin pomeo previše pijeska na stazu, crvena zastava je bila logična. Druga crvena zastavica je nešto manje, ali ipak. Najveći kamen spoticanja bila je kazna od 5 sekundi za Sainza. Nikad u karijeri nisam doživio nešto tako nepravedno, promrmljao je na kraju Španjolac. I u pravu je, vlada gore ili dolje.
A gdje je Red Bull u cijeloj priči? Verstappen opet na prvom mjestu, uz ponešto problema, ali Sergio Perez je negdje gdje ga Red Bull ne želi - predaleko iza vodećih. Kad podvučemo crtu ispod utrke u Australiji, vidimo: kaos se poigrao sa svima živaca, ali gledatelji su imali što vidjeti. A bila je to tek treća utrka ove sezone!