Kad ga vidite uzdahnete, a kad ga probate... uživancija, Infiniti Q60 S 3.0 V6 Sport Tech - TEST
Japanci su pazili na svaki detalj pa je u usporedbi s konkurentima atraktivniji, ali i originalniji, što je dobrodošlo osvježenje u današnjem, ipak prvenstveno, konfekcijskom razdoblju. Dužinom od 469 cm i međuosovinskim razmakom od 285 cm nudi više prostora sprijeda od njemačkih konkurenata. Straga se komfor ionako ne očekuje, a svakako treba pohvaliti prednja sjedala koja pružaju iznenađujuće visoku razinu bočnog oslonca
Odgovor na pitanje koji je od automobila koji su prošli kroz naše ruke privlačio više znatiželjnih pogleda ne bi bio jednostavan. Infiniti Q60 jamči da nigdje nećete proći nezapaženo. Vozili smo po Austriji, Sloveniji, Hrvatskoj i svugdje bi se iznova uvjerili kako je vjerojatno najsnažniji magnet za poglede prolaznika. Naravno, ako izuzmemo supersportaše od nekoliko stotina tisuća eura.
Aktualan model zapravo je druga generacija oznake CV37, predstavljena na salonu automobila u Ženevi 2016. godine. Zapravo riječ je o coupe izvedbi limuzine Q50, po istom sistemu kako je BMW Serije 4 coupe izvedba Serije 3, Audi A5 coupe izvedba modela A4 te Mercedes-Benz C-klase Cupe uzbudljivija izvedba standardne C-klase.
> Audi, BMW i MERCEDES-BENZ
Po gabaritima je sličan njemačkim predstavnicima, po kvaliteti izvedbe, opremi i uzbuđenju za volanom potpuno ravnopravan, ali za razliku od njih ne nudi konfekcijski nastup. Infiniti Q60 izaziva emocije, poput, primjerice, brojnih modela Alfa Romea. Dizajniran je kako bi bio atraktivan, uzbudljiv i privlačan. Kako bi ostavljao bez daha… I u tome u potpunosti uspijeva.
Početna stepenica ponude je 2-litreni benzinac s 211 KS, sredina je 3.0 V6 s 305, a perjanica, kakvu smo testirali, iz istog motora izvlači respektabilnih 405 KS. Twin-turbo benzinac V6 obujma 2997 ccm dijeli pojedine gene i s legendarnom Godzillom, odnosno Nissanom GT-R. Provrt i hod motora od 86 mm najavljuju kako se voli zavrtjeti pa najveću snagu razvija pri 6400/min, ali glavni adut mu je okretni moment od 475 Nm raspoloživ u rasponu od 1600 pa sve do 5200/min. Koliko god motor obećava, masa od 1800 kilograma ne ide mu u prilog, kao niti 7-stupanjski automatski mjenjač, koji u svakom pogledu zaostaje za rafalnom paljbom 8-stupanjskih automatika njemačkih konkurenata. Premda snagu prenosi na sva četiri kotača, do stotke mu je potrebno okruglo pet sekundi. Sa stajališta performansi, moglo je to i bolje, ali sa stajališta da nije bitno koliko automobil ide, nego kako ide, nema mjesta zamjerki. Udoban je, stabilan, iznimno kvalitetno zvučno izoliran, a dobrom koktelu performansi i potrošnje (može se pristojno voziti s prosjekom tek nešto većim od 11 litara) doprinosi koeficijent otpora zraka od 0,29.
Već nakon nekoliko minuta provedenih za volanom jasno je kako je sve podređeno vozaču. No, tako to i treba biti u sportskom coupeu. Nakon nekoliko minuta privikavanja Infiniti Q60 ostavlja dojam odijela krojenog po mjeri. Vozač ima osjećaj izvrsne povezanosti s karoserijom i pogonskim sklopom. U maniji najbolji japanskih coupea, prvenstveno Nissana GT-R, donosi prilično opipljiv doživljaj vožnje u rukama, stražnjici i nogama. Moguće ga je osjetiti cijelim tijelom i točno znati gdje se nalazi granica proklizavanja, gdje granica fizike, a gdje granica izlijetanja s ceste. Volan nudi dobru dozu povratnih informacija, premda je ovjes podešen mekše od očekivanja.
Kokpitom dominira obruč volana veći od očekivanja, a središnjom konzolom dva ekrana koji su iznimno jednostavni za upotrebu. Načinom rada je 7-stupanjski automatski mjenjač primjereniji limuzinskoj nego sportskoj upotrebi. A ručni mjenjač uopće nije u ponudi… Kad smo već na temi sporta valja napomenuti kako je i ispušni sustav tiši od očekivanja. Naravno da u luksuznom coupeu ne treba biti pretjerano razmetljiv, ali bilo bi poželjno da 3-litreni V6 ima malo više prostora za puštanje glasa.
Popis opreme toliko je opširan i bogat da uopće nema smisla navoditi pojedine stavke. U biti, sve što poželite, tu je. Može li ugroziti sveto njemačko trojstvo teško je predvidjeti. Infiniti na Starom kontinentu drži oko jedan posto tržišta. Trebao bi biti barem dvije klase bolji i uvjerljiviji od Nijemaca da bi ih uspio preskočiti, ili se barem poravnati, a to zasad ipak nije, iako dizajnom nudi puno emocija. •