Male promjene koje još bolji život znače! Nikad bliže benchmarku Qashqaiju, a Korejci više ne skrivaju ni najviše ambicije, "udar" na premium brendove i to s puno razloga

VIDEO: U New Yorku je pred samo nešto više od godinu dana predstavljen facelifting 4. generacije, a sad stiže novo zatezanje bora možda i najkompletnijeg korejskog crossovera ikada. U Zagrebu održana spektakularna hrvatska promocija.

O dizelima ni riječ, jako malo o struji, najviše o dobrim starim benzincima potpomognutim malim elektromotorom... Rasni SUV koji prkosi nasilnoj e-mobilnosti po cijeni od 27.990 eura.
 
 

Male promjene koje još bolji život znače! Nikad bliže benchmarku Qashqaiju, a Korejci više ne skrivaju ni najviše ambicije, "udar" na premium brendove i to s puno razloga Romeo Ibrišević / Start
12. 6. 2024

Napisao i snimio: Igor Stažić

Foto: Romeo Ibrišević

U prekrasnom ambijentu Majestic Parka u zagrebačkoj Brezovici svoju je hrvatsku premijeru doživio možda i najpopularniji Hyundai. Onaj crossover, Tucson, koji je doživio jedva primjetan, a zapravo tako upečatljiv redizajn. U New Yorku je pred samo nešto više od godinu dana predstavljen facelifting 4. generacije, a sad stiže novo zatezanje bora možda i najkompletnijeg korejskog crossovera ikada. Nitko tako često ne ide "kod frizera" kao što to čini Tucson. Jednom godišnje uraditi facelifting dosta je neobično u svijetu auto industrije, no u Hyundaiju su odlučili i onako atraktivan crossover učiniti još poželjniji. I kakav je prvi dojam? Odlično. Iako navode da su promjene male, one su sjajne i vidljive, ponajprije u unutrašnjosti automobila. Otkako se 2000. pojavila 4. generacija na tržištu hvalospjevi o njoj ne prestaju. Još da ima cijenu kao nekada bio bi to pravi bingo, ovako i dalje bespoštedna utrka u klasi automobila koja je daleko najzahtjevnija i u kojoj ima toliko dobrih automobila.

Brojni su uzvanici i gosti nazočili ovoj nesvakidašnjoj spektakularnoj promociji, a prisutnima se biranim riječima obratio prvi čovjek Hyundaija u Hrvatskoj, Domagoj Burić:

 - Male promjene za tako veliki iskorak prema samom vrhu SUV segmenta, tamo gdje je najveće gužva i konkurencija. Sprijeda su promjene nešto veće, straga tek neznatno, u unutrašnjosti poprilično velike. Preuzeta su brojna rješenje s futurističke KIA. Ovaj facelift koji stiže samo nešto nakon više od godinu dana predstavljenih promjena u New Yorku čine Tucson još privlačnijim, kvalitetnijim, konkurentnijim. Cijena mu započinje od 27.990 eura i vjerujmo kako će ova posljednja redizajnirana izvedba najpopularnijeg korejskog SUV-a u nas biti pravi bingo za sve.


S impresivnim sigurnosnim kompletom i petogodišnjim jamstvom, Hyundai Tucson izvrstan je obiteljski izbor.

Prethodni Tucson, treće generacije, bio je automobil koji se prvenstveno prodavao zbog praktičnosti, skromne cijene i obiteljske upotrebljivosti, dok su pristojne razine opreme donekle nadoknadile njegov izraziti nedostatak štiha.

7 milijuna prodanih u 20 godina

Potpuno novi TUCSON četvrte generacije i već drugog zatezanja bora Hyundaijevog uspješni je bestseler s više od 7 milijuna prodanih primjeraka diljem svijeta od lansiranja 2004. Od toga je 1,4 milijuna prodano u Europi. To ga čini globalno najprodavanijim SUV-om tvrtke. Hyundaijev novi kompaktni SUV sad ima još atraktivniji izgled, a unutrašnjost je baš posebna, kvalitetna, funkcionalna, prostrana... I dalje slijede identitet tvrtke "Sensuous Sportines", no ovaj put, posebice u unutrašnjosti osjeti se prisutnost futurizma, već viđeno u Koni.
Europski debi imao je početkom 2024., a sad je na red stigla i Hrvatska.
 

Novi Tucson nasljeđuje bit dizajnerskog jezika "Parametric Dynamics" trenutnog modela. Prednja maska ​​ima odvažnu igru ​​tankih, kutnih linija u rešetki hladnjaka, nadopunjenu skrivenim "Parametric Jewel" dnevnim svjetlima (DRL).

I izvana i iznutra VAU!


Branik i zaštitne ploče besprijekorno se protežu s jedne na drugu stranu, stvarajući dinamičan i vizualno širi stav. Redizajnirani aluminijski naplatci dodatno naglašavaju dinamičnost automobila i poboljšavaju njegove ukupne proporcije. Straga su zaštitne ploče integrirane u okvir odbojnika i vodoravno povećane, pojačavajući dojam šireg međuosovinskog razmaka. Elegantan, kruti oblik stražnjeg kraja neprimjetno nalikuje prednjem dijelu, odajući osjećaj stabilnosti i ravnoteže.

Unutrašnjost novog Tucsona daje prednost prostranosti i praktičnosti, postignutoj horizontalnim dizajnom koji stvara osjećaj otvorenosti. Besprijekorna integracija naprednih tehnoloških elemenata osigurava skladan spoj funkcionalnosti i estetike.


 Vanjski izgled novog Tucsona tek je blago dorađen. Umjesto blokovskog pristupa koji je korišten za novi Santa Fe, Tucson zadržava svoj postojeći "Parametric Dynamics" dizajnerski jezik.

Prepoznatljiva "Skrivena svjetla s draguljima" sprijeda su dotjerana, kao i rešetka i donji branik - ali općenito je lako prepoznatljiv kao Tucson. Bokovi imaju produžetke lukova kotača u kontrastnoj sivoj boji na standardnom automobilu, iako su na liniji N obojeni u boju karoserije.

N Line također ima vlastiti dizajn prednjeg branika, ekskluzivnu rešetku i 19-inčne aluminijske naplatke sa središnjim poklopcima od pravih ugljičnih vlakana, plus mnoštvo N Line oznaka posvuda. Straga se nalaze peraje na spojleru, a branik je također izmijenjen, ali su zadržani vrhovi ispušnog sustava s dvostrukim izlazom.

Futuristički interijer, poznat iz nove Kone

Hyundai tvrdi da promjene interijera donose "skladan spoj funkcionalnosti i estetike". Najveća razlika ovdje je premještanje središnjeg zaslona osjetljivog na dodir koji se povezuje s zaslonom vozača - baš kao na najnovijoj Koni. Upravljač je također posuđen od Tucsonovog manjeg brata, s novom oznakom u sredini.

U pokušaju da Tucsonovu armaturu učini lakšom za korištenje, Hyundai je izbacio dodirne kontrole osjetljive na dodir za brojčanike za temperaturu i prekidače za češće korištene funkcije klime. Tipke za odabir mjenjača pomaknute su sa središnje konzole, oslobađajući više prostora za pohranu.

Modeli N Line imaju crvene šavove...

... na presvlakama od brušene kože, crne umetke na upravljaču i više oznaka N Line. Hyundai je također detaljno opisao neke N Performance opcije, uključujući veće prednje kočnice s četiri klipa u crvenoj boji i 19-inčne lagane mat crne kotače.

Tucson se nalazi na Hyundai-Kijinoj N3 platformi i to bi trebalo značiti da nećemo vidjeti nikakve promjene u ponudi pogonskih sklopova. Očekujemo da će se sadašnji asortiman benzinskih, hibridnih i plug-in hibridnih pogonskih sklopova prenijeti.

3008, Honda CRV, RAV4, Austral, Mazda CX5, Opel Grandland, Sportage..., od konkurencije glava boli

Konkurencija je žestoka u ovom sektoru tržišta i što pravim igračima preostaje nego da poboljšavaju modele, da se istaknu iz gomile. Volkswagen Tiguan ima nepogrešiv izgled, kvalitetu i solidnu reputaciju, Ford Kuga visoko je ocijenjen i unosi osjećaj zabave u vožnji u obiteljski SUV život. Škoda Karoq i SEAT Ateca nude različite mješavine provjerene i pouzdane formule Volkswagen Grupe, s Peugeotovim 3008 koji nudi otmjenu kabinu i tipičan galski šarm.

Među bezbrojnim izborom također vrijedi spomenuti japanski trio Mazda CX-5, Toyota RAV4 i Honda CR-V, nakon čega slijede još dodatne opcije u obliku zimzelenog Nissan Qashqai, Renault Austral, Opel Grandland i Tucsonov vlastiti sestrinski automobil, Kia Sportage.

Tijekom godina suprotstavljali smo Tucson višestrukim konkurentima, a Hyundai je svaki put odlično prolazio. Hyundai je jasno usredotočen ne samo na preuzimanje najboljeg od mainstreama, već i na hvatanje ritma luksuznijih marki poput Audija i BMW-a.

S cijenama koje počinju od 27.990 ponuda Tucsona malo je niža od Tiguana i Kuge. Međutim, Hyundai zapravo ne nudi tipičnu početnu opremu, tako da ćete biti dobro opremljeni čak i s "osnovnim" automobilom.

Struktura opreme prilično je jednostavna, počevši od SE Connecta i također uzimajući u obzir Premium, N Line, N Line S i vrhunske specifikacije Ultimate. Standardni paket na svakom modelu uključuje dvozonski klima uređaj, tempomat, stražnju kameru i 10,25-inčni infotainment zaslon osjetljiv na dodir sa satelitskom navigacijom i povezivanjem s Android Auto i Apple CarPlay.

Oprema već u baznom modelu oduševljava, a N model je za prste lizat

Modeli N Line imaju sportske zahvate iznutra i izvana, a ova oprema je Hyundaijev odgovor na automobile kao što je VW Tiguan R-Line. Dobivate 19-inčne aluminijske naplatke, agresivnije odbojnike i dvostruke ispušne cijevi, kao i spojler na stražnjim vratima i sportska sjedala. Automobili vrhunske opreme imaju luksuz kao što su prilagodljivi tempomat, električna stražnja vrata, panoramski stakleni krov, grijana i ventilirana prednja sjedala i bežično punjenje mobitela.

Opcije snage usredotočene su na 1,6-litreni benzinski motor s turbopunjačem u različitim stanjima podešavanja i s različitim stupnjevima hibridne pomoći. Možete imati samo benzinski model od 148 KS s običnim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa ili zamijeniti nešto učinkovitiju verziju s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom i 148 KS ili 178 KS.
 

Njegov upečatljiv izgled, intuitivna ugrađena tehnologija i odlična unutrašnjost...

... pomažu mu da se istakne u pretrpanoj klasi SUV-ova srednje veličine, ali Tucson je automobil koji privlači glavu jednako kao i srce. Hibridna tehnologija koja povećava učinkovitost i visoka razina standardne opreme mogu se naći u cijeloj ponudi, dok je unutrašnjost jedna od najprostranijih u klasi, a prtljažnik je dovoljno velik da se može mjeriti s onima u karavanima.

Da, naći ćete da je Tucson sada malo skuplji za kupnju, ali mislimo da je Hyundai uspio stvoriti obiteljski automobil koji je jednako poželjan koliko i razuman.

Dostupan je i potpuno hibridni model, koji koristi bateriju od 1,49 kWh i električni motor od 59 KS koji radi s benzinskim motorom kako bi proizveo ukupnu snagu od 227 KS. Opcije motora zaokružene su plug-in hibridnom verzijom od 261 KS s pogonom na sva četiri kotača i dometom vožnje na čisto električni pogon od 38 milja.

Puni i plug-in hibridni automobili koriste automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, dok varijante blagog hibrida sa 148 KS i 178 KS koriste automatski mjenjač sa sedam brzina i dvostrukom spojkom. Inačica s nižom snagom također je dostupna s Hyundaijevim šesterostupanjskim inteligentnim ručnim mjenjačem (IMT), koji koristi pametnu elektroniku za pomoć pri promjeni brzina, umjesto upravljanja konvencionalnom papučicom spojke.

Od svog debija 2004. Hyundai Tucson osvaja srca europskih vozača

Samo u 2023. u Europi je registrirano 158.056 jedinica kompaktnog SUV-a, što označava značajan porast prodaje u odnosu na prethodnu godinu.

Do ožujka 2024., 746.836 jedinica sadašnje, četvrte generacije Tucsona proizvedeno je za Europu u Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) i izvozi se u 60 zemalja – neke izvan kontinenta. Tri najveća tržišta za Tucson u Europi su Njemačka, Španjolska i Ujedinjeno Kraljevstvo.

HIGHLIGHTS

Hyundai Tucson - Motori, performanse i pogon

Hyundaijevo iskustvo s benzinsko-hibridnim pogonskim sklopovima isplatilo se s Tucsonom
 
Je li Tucson zbilja tako dobar SUV?
Hyundai Tucson je moderan, profinjen i nevjerojatno praktičan automobil, da ne spominjemo brojne  nagrade SUV godine srednje veličine u posljednje tri godine.
 
Je li Tucson veći od Sportiga?
 
Zapravo, Sportage je nešto duži od Tucsona, iako samo 15 mm. Međutim, Hyundai nudi više prtljažnika – do 620 litara u odnosu na 591 litru u Kiji.
 
Sigiurnost i praktičnost
S impresivnim sigurnosnim kompletom i petogodišnjim jamstvom, Hyundai Tucson izvrstan je obiteljski izbor
 
Hyundai Tucson - Praktičnost, udobnost i prostor u prtljažniku

Pristojan prtljažnik, puno prostora za putnike i korisni praktični dodaci znače da bi se Hyundai Tucson trebao besprijekorno uklopiti u obiteljski život
Unutrašnjost, dizajn i tehnologija
Kvaliteta kabine za Tucson veliki je korak naprijed i odgovara nekim vrhunskim SUV vozilima
 
Hyundai Tucson - praktičnost, udobnost i prostor u prtljažniku

Pristojan prtljažnik, puno prostora za putnike i korisni praktični dodaci znače da bi se Hyundai Tucson trebao besprijekorno uklopiti u obiteljski život

PLUS

Hibridna snaga
Sjajna ugrađena tehnika
Premium osjećaj

MINUS

Skupi plug-in hibridni model
Motor lupa pri višim okretajima

HYUNDAI TUCSON Nikad bliže benchmarku Qashqaiju, a Korejci više ne skrivaju ni najviše ambicije, "udar" na premium brendove i to s puno razloga - Brojni su uzvanici i gosti nazočili ovoj nesvakidašnjoj spektakularnoj promociji, a prisutnima se biranim riječima obratio prvi čovjek Hyundaija u Hrvatskoj, Domagoj Burić: - Male promjene za tako veliki iskorak prema samom vrhu SUV segmetna, tamo gdje je najveće gužva i konkurencija. Sprijeda su promjene nešto veće, straga tek neznatno, u unutrašnjosti poprilično velike. Preuzeta su brojna rješenje s futuristilčke KIA. Ovaj facelift koji stiže samo nešto nakon više od godinu dana predstavljenih promjena u New Yorku čine Tucson još privlačnijim, kvalitetnijim, konkurentnijim. Cijena mu započinje od 27.990 eura i vjerujmo kako će ova posljednja redizajnirana izvedba najpopularnijeg korejskog SUV-a u nas biti pravi bingo za sve.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.