Do 2020. Hyundai će biti No.1 među "azijatima" u Europi, a novi adut je i30 Fastback
Nakon klasičnoga hatchbacka, pa karavana i sportske izvedbe Hyundai i30 N stiže i sedanska izvedenica senzacionalno dobroga kompakta koji su osmislili Nijemci - prebjezi iz Volkswagena. Za multilink straga i odličan ovjes zaslužan je Albert Biermann koji je 32 godine bio u samome vrhu BMW-ova Odjela M, a Peter Schreyer "krivac" je za izgled
Piše: Daniel Tomičić
Foto: Dennis Gedaschke
Upravo u Valenciji rulamo prve kilometre i s četvrtom izvedenicom odličnoga kompakta Hyundaija i30. Nakon klasičnoga hatchbacka, pa karavana i sportske izvedbe Hyundai i30 N, stiže i sedanska verzija senzacionalno dobroga kompakta koji su osmislili Nijemci - prebjezi iz Volkswagena.
– Da, naš cilj je skinuti Toyotu s trona, kazao je na glamuroznoj press konferenciji Thomas Schmidt, izvršni dopredsjednik Hyundai Motor Europe. Nakon senzacionalnog uspjeha s omalenim i10 te s crossoverom Tucsonom isto se očekuje i od Europi najzanimljivijega kompaktnog noviteta. Uspješan recept odlučili su u Hyundaiju primijenti i u najzahtjevnijem automobiliskom segmentu. Spojili su poslovičnu dalekoistočnu funkcionalnost, pouzdanost, izniveliranu kvalitetu izrade s europskim štihom pa rezultati ne izostaju. Hyundai i30 osmišljen je, dizajniran i proizveden u Europi (Njemačka, Češka, Nizozemska…). I dok je sprijeda i nadalje relativno nemaštovit i s ne baš previše inovativnih dizajnerskih detalja, straga je pravi bombon. Hyundaiju i30 Fastback ima izražene sportske linije i kao da je izgledom najbliži sportskome modelu Hyundai i30 N. Sve to najbolje se može razaznati na malo niže pozicioniranoj maski hladnjaka, jače "zašiljenom" poklopcu motora, raširenim blatoranima, izduženoj sedanovskoj liniji, spuštenome krovu... Drukčije i položenije je riješen stup C, a izražena kupeovska linija, koja se neprimjetno spušta sa sredine prema kraju vozila, tu je da kaže kako nije riječ samo o klasičnom obiteljskom autu s velikim prtljažnikom.
U usporedbi s kompaktom Fastback je pet milimetara niži, a ovjes je 15 posto krući. Sve to omogućava mu ionako perfektno ležanje i ulaženje i kroz najzahtjevnije i najkraće zavoje pa se tako sasvim približio benchmarku klase, Fordu Focusu. Auto je upravljiviji, dinamičniji, "vozniji" i udobniji. Vozeći se po zaleđu Valencije i uza samu španjolsku obalu, malo južnije od odmetnute Katalonije, imali smo prigodu uvjeriti se kako riječi Schmidta nisu pucanj uprazno. Hyundai je odista odskočio i sada je samo pitanje trenutka kada će s euroskoga trona skinuti Toyotu kao najprodavaniji azijski aiutomobiliski brend. U samome startu u ponudi su dva turbobenzinska agregata. Znani trocilindraš sa 118 konjskih snaga i s kodnim imenom 1.0 T-GDI te 1.4 T-GDI sa 140 "konja". Oba agregata su dobro znana.