Video: Ni Jackie Chan to ne može, al' ima tko može osvojiti "Rajska vrata" i projuriti Zmajevom cestom
Ho-Ping Tung, pilot Formule E, F1 i osvajač 24 sata Le Mansa, plug-in Range Roverom Sport P400d savladao je nemoguće. Osvojio je Rajska vrata na čuvenoj kineskoj planini Tianmen, napravio 99 opakih zavoja i savladao 999 vrtoglavih stepenica SUV hibridom na najopasnijoj mogućoj trasi, na Dragon Roadu
Napisao: Sven Stažić
Vrtoglavih 99 smrtonosnih zavoja i 999 opakih stepenica pod usponom opasnih 45 stupnjeva nisu spriječili novi Range Rover Sport PHEV u nemogućem. Ovo hibridno vozilo je prvo koje se popelo strmim kamenim stubama opjevanih kineskih Rajskih vrata. Izazov je započeo na dnu legendarne planinske ceste koja se uspinje na još znamenitiju planinu Tianmen po kojoj je nazvan i čuveni, najveći trg u Pekingu. Staza je to koja je kombinirala asfaltnu prometnicu. na kojoj se jedva mimoilaze automobili, sa strmim stepenicama. Ova je trasa poznatija kao Zmajska cesta, duga 11,3 kilometra.
Jedna je od najopasnijih svjetskih prometnica. U takvim uvjetima i sposobnost vozača je od izuzetne važnosti. Za ovu priliku upravljač je preuzeo Ho-Pin Tung, vozač Formule E. Uključivši Terrain Response 2, sustav s dinamičkim postavkama, zadatak je mogao početi. Samo jedna jedina greška mogla je najpoznatijega kineskog pilota koštati života.
"Imam iskustva s Formulom E, Formulom 1 i osvojio sam 24 sata Le Mansa, ali ovo je bez pogovora jedan od najzahtjevnijih izazova s kojima sam se ikada susreo. Performans automobila bio je briljantan te me punio samopouzdanjem na planinskoj cesti", izjavio je Ho-Pin Tung. Na cilju nije skrivao sreću jer, bez obzira na savršenu tehnologiju, većina mu nije prethodno savjetovala ovaj poduhvat. Štoviše, samo jedan jedini krivi potez na takvoj cesti, a posebice prilikom savladavanja 999 stepenica o kojima može samo maštatai filmska produkcija spektakularnoga Jackie Chana, bio bi fatalan. Ovako ekstremnog zadatka teško bi se prihvatili i njegovi fenomenalni kaskaderi. Ho-Pin Tung osvojio je jednom i 24 sata Le Mansa a najstrmija i najvratolominija cesta na svijetu bila je izazov zbog kojega je bio spreman i poginuti. Video ne samo što plijeni pažnju, on izaziva trnce i valja uživati u njemu.
Novi pogonski sustav PHEV Range Rover Sportu osigurava apsolutnu čistoću i to sve do maksimalnih 50 kilometara na sat. Emisija štetnih plinova je nula, sve dok je u funkciji isključivo elektromotor. Ho-Pin Tung koristio je, prema potrebi, njegov napredni benzinski motor s 300 konjskih snaga, a znao ga je upotpuniti i s dodtnih 116 električnih. Lako se penjao po strmim stepenicama te tako dokazao pouzdanost i moć ovoga vozila.
Phil Jones, stručnjak za Land Rover Experience, izjavio je kako je riječ o "najtežem izazovu s kojim se ikada susreo neki SUV, a Range Rover Sport izazov s kojim sam se ikada susreo jer do trenutka kada smo došli do vrha, nismo sa sigurnošću mogli reći da smo skroz uspjeli. Došavši do vrha dokazali smo fenomenalan kapacitet Range Rover Sport plug-in hibrida!"
Range Rover Sport P400d sve je zamke savladao posve samostalno, naravno uz besprijekornu Tungovu vožnju. Pilot Formule E morao je visinske uspone savladavati svom svojom vještinom, ali teško bi mu to uspjelo bez aktivnoga sigurnosnog programa Terrain Respnose. Oba podviga ostvario je koristeći oba pogona i nerijetko ih kombinirajući. Smrtonosnu rutu savladao je kineski vozač za rekordne 22 minute i 11 sekundi. Želite li se kao turist uspeti na vrhunac koji je osvojio trebat će vam, ako koristite autobus i ako se pješice uspinjete po stepnicama i više od pola dana. Nevjerojatan je to poduhvat.
Range Rover Sport P400e
Range Rover Sport P400e koristi Land Roverovu naprednu tehnologiju hibridnih električnih vozila. Ona kombinira električni motor čija je snaga 85 kW (116 KS) i Ingenium benzinski dvolitreni motor twin turbo koji razvija 221 kW (300 KS). Sveukupno u istome trenu može isporučiti 404 konjske snage te fascinantni okretni moment 640 Nm.
O Land Roveru
Od 1948. godine Land Rover proizvodi posebne terence s pogonom 4 x 4, koji su nakon Jeepa najprepoznatljiviji izdanak oktanske vrste kojoj pripadaju. Nije nikakva tajna kako je prilikom pokretanja procesa proizvodnje Land Rovera u Engleskoj glavni uzor bio upravo čuveni američki junak Drugoga svjetskog rata Willys. Defender, Discovery, Discovery Sport, Range Rover Sport, Range Rover, Range Rover Velar i Range Rover Evoque definiraju svjetske SUV i terenske standarde, a izvoze se u više od 100 zemalja. Zanimljivo je, britanska automobilska ikona nije više u rukama puritanaca s Otoka. Pred nešto više od pet godina vlasništvo je Indijaca koji se ne petlljaju previše u tehnološki dio procesa kojim vladaju i nadalje Britanci. No zato itekako paze na financije.