Vozili smo: Opel Crossland X ne otkriva francuske prste no on je brat blizanac Citoena C3 Aircrossa
Crossoveri su sve omiljeniji i zato u Opelu nude još jedan – s dometkom X, posve mali iz B segmenta koji nije ništa drugo nego brat blizanac jednako tako novoga Citroena C3 Aircrossa. Cijena započinje od 116.000 kuna
Tko bi rekao kako će zajednički Opelov i Peugeotov projekt Crossland X, koji je započet još pred četiri godine, imati takav kraj. Nijemci i Francuzi počeli su zajedno razvijati omaleni SUV, a kako to već u biznisu često biva, karte su se pošteno u međuvremenu ispremiješale. Francuzi su postali vlasnici Opela, a Crossland X postao je tako u rekordnom vremenu prvi Opel koji potpisuju.
Iako je na europskim cestama već nekoliko mjeseci, u nas se pojavio posljednjih dana u kolovozu, a priliku oprobati ga imali smo posljednja dva dana najtoplijega ljetnog mjeseca. Upravo traju vožnje za novinare, a ruta je vodila jučer od Zagreba preko Banje Luke i prekrasnoga Vlašića sve do Sarajeva. Crossland X je kompaktan i živahan maleni crossover malih. Pripada takozvanome B segmenu, a udružuje prostranost, upravljivost, osjećaj moći kakav daju povišena vozila… Izgleda, a i vozi se poput maloga terenca, iako se neće moći nabaviti i s pogonom na sva četiri kotača. U njemu se sjedi povišeno, podnica je relativno blizu podlozi, međuosovinski razmak je neuobičajeno dugačak za ovu klasu, prtljažnik ima limuzinski obujam, a sve kako bi se dobili atributi rasnoga malog crossovera.
Sve to nude i drugi konkurenti u klasi, koji se u posljednje vrijeme zbog enormnog interesa pojavljuju kao gljive poslije kiše. No što to ima Opel Crossland, a što drugi nemaju?
Stvoren s Peugeotom, a to dobro prikriva
Crossland X je prvi Opelov model koji je obilježio suradnju s francuskim PSA-om. Započeli su kao ravnopravni partneri, a na kraju sve je završilo sretnim brakom. Opel je nakon dugo vremena našao ne samo strateškoga partnera, već i novoga vlasnika, a američki GM utržio je solidne prohode od europske operacije s kojom nije bio najsretniji. No to je biznis, a život je nešto sasvim drugo.
Ovakav mali crossover itekako je nedostajao Opelu, jer pripada segmentu koji munjevito raste i gdje naprosto morate biti ako nešto želite napraviti. U Peugeotu i Citroenu su takvo što ranije prepoznali i stoga ne čudi munjevito izbacivanje malih SUV-ova koji nose Opelovu oznaku, a u biti su na Citroenovu i Peugeotovu sliku i priliku. Prije malo više od godinu dana Opel je pustio u promet obnovljenu Mokku, pridodao je dodatni X, koji je i danas ostao obilježje njegovih malih crossovera. Sada je stigao na red desetak centimetara kraći Crossland X, a već ujesen stiže i dvadesetak centimetara duži Grandland X. I njega smo imali prigodu premijerno vidjeti izložena na Baščaršiji, u Hotelu "Europa". Opel je tako ukazao rijetku prigodu Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini da vide njegova suparnika lideru klase, Nissanu Qashqaiju, i prije salona u Frankfurtu, gdje je predviđena svjetska premijera.
Crossland X naoko ni po čemu ne otkriva francuske prste. Tako je dok pomnije ne zavirite, ili ne pogledate što to skriva ispod haube. Sve odreda znane PSA agregate, malene 1,2-litrene trocilindrične agregate te turbodizelske s obujmom 1,6 litre. Izgled je jedinstven i zbog povijesnoag razvoja, a još više zbog Marka Adamsa, šefa Opelova dizajna, koji je Crosslandov izgled uvelike približio izgledu cjelokupne postojeće porodice automobila spravljenih u Russelsheimu. Stoga nije nimalo čudno što podsjeća na druge Opele, najviše na Mokku X, a i na Astru i posve novu Insigniju. Kako god, u biti je riječ o pravome bratu blizancu Citroena C3 Aircrossa, a hoće li ga izgled, ili možda još bolje - cijena, razlikovati suštinski, ostaje tek da se vidi.
Francuzi su u miraz donijeli i prostranost i prilagodljivost. U Crosslandu X ima neuobičajeno puno prostora za aute iz B segmenta. Usto se i sjedi povišeno, kao u nekakvome terencu, a u bogatije opremljenih modela na izboru je i pomična stražnja klupa koja omogućava obujam prtljažnoga prostora povećan s 410 na više od 1200 litara. Valja to imati na umu, jer Mokka je upravo s kapacitetom prtljažnika imala problema. Crossland je decimetar kraći, a raspolaže u unutrašnjosti, posebice u prtljažniku, s više prostora.
Crossland nudi benzinski trocilindrični motor s jednakim obujmom, s tri mogućnosti. U osnovnom 1,2 benzincu razvija 81 konjsku snagu i nema pomoć turbine. Učinkovitiji je dakako onaj s turbopuhalom, koji razvija 110 konja i nudi se u kombinaciji sa šesterostupanjskim automatskim preciznim mjenjačem. Vižljastiji je i učinkovitiji nego u kombinaciji s Mokkom, jer ona je gotovo 100 kilograma teža. Omaleni spremnik i nešto veća potrošnja limitiraju autonomiju. Uz dva benzinca tu je i čuveni 1,6 litreni turbodizelaš u dvije verzije, od kojih jača razvija 120 konjskih snaga. U Opelu spremaju i benzinsku verziju kojoj će serijski biti pridodan i plin.
Crosssland X u najjeftinijij izvedbi i s najslabijim benzincem s 81 KS stajat će 116.000 kuna, a jača dizelska izvedba sa sasvim solidnom opremom 146.000 kuna.
Opel plus PSA tehnologija
Elektronska sigurnosna pomagala najviše razine su u Crosslandu X. Tako se ovaj omaleni crossover može pohvaliti da ima jednaku tehnologiju kao i "dva broja veći" automobili. U najvećoj su Nihov sustav digitalnog umrežavanja i povezivosti Opel OnStar, info-zabavni sustav koji nudi IntelliLink i za Apple CarPlay i za Android Auto, baš kao i bežični punjač baterija.
Tu su i znana, iznimno efikasna i prilagodljiva svjetla (LED) sa sustavom samopodešavanja, head up zaslon, kamera u seriji i za najosnovnije modele koja prepoznaje prometne znakove i koju je lako povezati i s tempomatom. Crossland ima i alarm i automatski sustav za sprječavanje naleta, s prepoznavanjem pješaka, nadzorom nad prometom u mrtvim kutevima, kamerama za vožnju unutrag i pod kutom 180 stupnjeva. Sve u svemu iznimno puno toga nudi Crossland X i u svakome slučaju ne treba se plašiti što mu za vratom puše najmanje deset direktnih rivala. Ponudio je puno toga što konkurenti nemaju
Osnovna cijena najjeftinijega trocilindričnog benzinca s 81 KS je poznata – 116.000 kuna.