Sve što naprosto morate znati o novoj sezoni F 1 koja danas start u Bahrainu - nova pravila, Ferrari i Red Bull bolji od Mercedesa. Aktualni prvak Verstappen startat će drugi
Ferrari je već sad dobar, a za koji mjesec stižu im još bolji motori. Leclerc je osvojio poll position u Bahrainu, Sainz je treći. Drugi je mladi Nizozemac Jos Verstappen koji nosi u novoj sezoni broj 1. Hamilton je 5.... Svi piloti, svi bolidi... Gledajte danas na TV PRIJENOS NA SPORT KLUBU OD 12,25 h! https://sportklub.hr/tv-program/
Formula 1 će u sezoni 2022. doživjeti radikalnu promjenu i na tehničkom i na sportskom području, a kvalifikacije su pokazale značajne promjene u odnosima snaga. Razlike između najboljih Ferrarija i Red Bulla te najsporijih bolida Haasa i Alfa Romea manje su od tri sekunde. BIT ĆE UZBUDLJIVO!
Max Verstappen će danas započeti obranu svog naslova svjetskog prvaka u FIA Formuli 1 s drugog mjesta na VN Bahreina dok momčadski kolega Sergio Pérez starta četvrti. Na treningu su iznenadili piloti Ferrarija, a razočarao je Hamilton koji starta tek kako peti.
Nizozemac nije mogao dotjerati Ferrarijevog Charlesa Leclerca do vrha, ali može krenuti iz prvog reda s Meksikancem Pérezom također ispred dva Mercedesa Lewisa Hamiltona i Georgea Russella.
NOVA PRAVILA
Uz nova pravila, koja će trkaće automobile učiniti radikalno drugačijima i nimalo sličnim onome što se na stazama viđalo posljednjih godina, nadležni se nadaju da će utrke postati još zanimljivije. Pa, već je posljednja utrka prošle sezone pokazala da se strasti mogu zagrijati do točke ključanja i da se neki trkači još bore s prošlogodišnjim nasljeđem.
No, bez obzira na to, sada je najveće pitanje hoće li nova pravila i nova aerodinamika ispuniti ono što svi očekujemo od njih, kao i FIA-u - da se ove sezone razlika između najbržih i najsporijih momčadi prepolovi u roku od godinu dana. “Trenutno je razlika između najbržeg i najsporijeg, ovisno o trkaćoj stazi, oko tri sekunde,” kaže Nicolas Tombazis, tehnički šef FIA-e; “Nadam se da su nova pravila to prepolovila. Naravno, to će tek s vremenom postati vidljivo; timovi to neće moći nadoknaditi preko noći."
Stoga očekuje da će na početku sezone zaostatak biti i dalje velik, iako su novom aerodinamikom i sprječavanjem bližeg praćenja željeli smanjiti učinak "prljavog zraka" koji se vrti iza trkaćeg automobila. "Kamo su vremena kada smo imali jedanaest pobjednika utrka u jednoj sezoni i mogli osvojiti naslov sa samo nekoliko pobjeda godišnje?", pita Tombazis.
Nova pravila dodatno će učvrstiti srednju kvalitetnu klasu
No, više od pridruživanja najbržima, nova pravila će vjerojatno dodatno konsolidirati srednju "klasu kvalitete" Formule 1, budući da će najveći i najbogatiji timovi i dalje moći poboljšati svoje bolide brže od nekih manjih momčadi, barem u početku.
Stoga će se 2022. godine, prema očekivanjima FIA-e, voditi još žešća borba za mjesta između četvrtog i devetog ili desetog mjesta. Naravno, nitko ne želi ponoviti priču iz sezone 2009. kada su radikalno promijenili aerodinamiku utrka.
Samo što je zbog dvostrukog difuzora rupu u pravilima najbolje iskoristila momčad Rossa Browna i s Jensonom Buttonom postala prvak gotovo bez sponzora i sa samo tri šasije tijekom cijele godine. Brawn je tada dobro prodao momčad Mercedesu, a sve ostalo je već dio povijesti Formule 1. Naravno, ove godine se može - a to će imati još veće posljedice - dogoditi da nekoj od momčadi jako nedostaje osnovni dizajn automobil. No, zbog brojnih nepoznanica može se dogoditi i da ih više bude gurnuto u mrak.
Tehnički šef Mercedesa James Allison čak nagovještava da će barem dvije ekipe katastrofalno promašiti dizajn automobila, a to će potpuno zbuniti odnose snaga.
„Svi smo mi i naravno ostali timovi radili vrijedno i sa željom da kvalitetno radimo svoj posao.
Ali želja i naravno znanje ponekad nisu dovoljni. Jedno su brojke koje dobivamo iz aerotunela ili iz simulatora, drugo je onda kako se trkaći automobil ponaša na stazi i koliko je brz u usporedbi s drugima. Pogledajte samo prošlu sezonu – mala promjena na dnu trkaćeg automobila imala je ogromne posljedice za nas. Bili smo šokirani kada smo shvatili što se događa, a predugo smo nekako podcjenjivali sve probleme", dodaje Allison.
I upravo je taj mali detalj učinio prošlu sezonu još zanimljivijom. No, otkrila je i da se Mercedes pomalo razmazio zbog svih uspjeha posljednjih godina i primat u Formuli 1 uzeo zdravo za gotovo.
“Još uvijek se veselimo promjenama, novom početku; svi smo suočeni s novim izazovima i zbog posljednje dvije godine, kada je razvoj bio gotovo nepotreban, našli smo puno novih motiva. Možemo se samo nadati da će to biti nagrađeno novim uspjesima", kaže Allison.
No, i druge momčadi su uložile puno vremena u razvoj, a posebno Red Bull koji se na pripremama borio na dva fronta. Malo su zanemarili trkaći automobil iz 2022. na račun borbe s Mercedesom koja je na kraju i nagrađena, no ipak može biti da će imati još koji problem, barem u početku.
Honda ostaje do 2025
Na njihovu sreću, Honda je okrenula ploču i naslov prvaka natjerao je odgovorne u Japanu na određene promjene. Suprotno prognozama, Honda se sredinom prošle sezone neće u potpunosti povući iz Formule 1. Štoviše, do sezone 2025. i dalje će proizvoditi motore Formule 1 i neće se s njima baviti u Red Bullu.
Očekuje se da će Red Bullov odjel za motore početi s radom sredinom ove godine, a ova vijest znači da će se red bulls moći fokusirati samo na nove motore s punim potencijalom, utvrđenim novim pravilima za 2026. Hondin trenutni voditelj projekta Masashi Yamamoto međutim, napustio je Hondu i osnovao vlastitu tvrtku za savjetovanje i podršku u razvoju. Bit će na raspolaganju Red Bullovom timu i brinut će se za trenutne i nadolazeće motore.
Za trkače je, naravno, odavno jasno tko će gdje nastupiti; najviše nagađanja bilo je i još uvijek postoji oko Lewisa Hamiltona. Britanac se nakon završetka prošle sezone povukao iz javnosti pa se već nagađa hoće li karijeru nastaviti u Formuli 1. Šef Red Bulla Christian Horner kaže da želi da Hamilton ostane u Formuli 1: "Ovom sportu su potrebni trkači njegova kalibra. Kad se borite s tako jakim konkurentom, utrke postaju stvarno zanimljive.”
A hoće li Hamilton doista sjediti u Mercedesu i biti na startnoj liniji prve utrke sezone u Australiji, vrijeme će pokazati. Kako će vrijeme pokazati, nova su pravila doista učinkovita.
Ekipe in dirkači 2022
Mercedes
44 Lewis Hamilton
63 George Russell
Red Bull
1 Max Verstappen
11 Sergio Perez
Ferrari
16 Charles Leclerc
55 Carlos Sainz
McLaren
3 Daniel Ricciardo
4 Lando Norris
Alpine
14 Fernando Alonso
31 Esteban Ocon
Alpha Tauri
10 Pierre Gasly
22 Juki Cunoda
Aston Martin
5 Sebastian Vettel
18 Lance Stroll
Williams
6 Nicholas Latifi
23 Alex Albon
Alfa Romeo
77 Valtteri Bottas
24 Guandžu Žou
Haas
47 Mick Schumacher
9 Nikita Mazepin