Hokus, fokus, ode Focus na vječna lovišta... Jedan od najpopularnijih je zbogom - sada znamo kada će prestati s proizvodnjom

Jer Ford želi postati "Porsche među SUV-ovima"!

Kraj proizvodnje nije samo poslovna odluka – to znači i kraj jednog od najuspješnijih modela u povijesti europske automobilske industrije.

Hokus, fokus, ode Focus na vječna lovišta... Jedan od najpopularnijih je zbogom - sada znamo kada će prestati s proizvodnjom Ford
10. 3. 2025

Napisao: Gregor Žvab

Ford nastavlja s postupnim povlačenjem svojih najprepoznatljivijih modela s europskog tržišta. Nakon što su 2022. prestali proizvoditi Mondea, a lani se oprostili s Fiestom, ista će sudbina u studenom 2025. zadesiti i Focus. Kako je za Motor1 potvrdio Finn Thomasen, Fordov europski menadžer komunikacija, neće biti izravnog nasljednika ovog modela.

Posljednjih nekoliko mjeseci kupci su još uvijek imali priliku naručiti Focus po svom ukusu, ali uskoro će proizvodnja prestati u Fordovoj tvornici u Saarlouisu u Njemačkoj, ostavljajući samo vozila na zalihama kod trgovaca.

Kraj jedne od ključnih serija modela

Focus se prvi put pojavio na tržištu 1998. godine kada je zamijenio kultni Escort i ubrzo postao jedan od najprodavanijih Fordovih modela u Europi. Svojim dinamičnim iskustvom u vožnji, prostranom unutrašnjosti i širokim rasponom varijanti – od uobičajenih obiteljskih modela do sportske ST varijante – stekao je bazu vjernih kupaca tijekom desetljeća.

Kraj Focusa svakako će se svidjeti Volkswagenu, jer će modeli poput Golfa, Octavije, Leona i Audija A3 imati manju konkurenciju. Toyota Corolla također ostaje na tržištu i nastavlja svoj put bez većih promjena.

Zašto Ford odustaje od Focusa?

Odluka o ukidanju Focusa povezana je s Fordovom strategijom koju je zacrtao CEO Jim Farley. Prema njegovim riječima, tvrtka se udaljava od izrade "dosadnih automobila" i fokusira se na "ikonična vozila" kao što su Bronco, Tremor, Raptor i Mustang. U intervjuu prošle godine, priznao je da Fiesta i Mondeo imaju lojalnu bazu kupaca, ali jednostavno ne donose dovoljno profita da održe daljnji razvoj.

Ford želi postati "Porsche među SUV-ovima" pa će najviše pozornosti usmjeriti na SUV-ove i pick-up modele koji donose veće marže i veću profitabilnost.

Fordova europska budućnost pod znakom pitanja

Ukidanje Focusa znači da će Ford ostati bez klasičnog automobila u Europi, jer su već ranije prestali prodavati Fiestu i Mondeo. Jedina iznimka bit će Mustang, no riječ je o nišnom modelu koji u Europi ne postiže velike prodajne brojke zbog visokih poreza na emisiju štetnih plinova i velike zapremine motora.

Rezultati prodaje pokazuju da Ford gubi tržišni udio u Europi. U 2024. godini prodaja tvrtke pala je za 17 posto, s ukupno 426.307 prodanih automobila. Fordov tržišni udio pao je s četiri posto na 3,3 posto, čime se smjestio iza Hyundaija i Kije, koji su svaki ostvarili 4,1 posto tržišta. Prema podacima ACEA-e (Europsko udruženje proizvođača automobila), u siječnju 2025. prodaja Fordovih vozila dodatno je smanjena za 3,9 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Budući da je Focus ukinut, Fordovi izgledi za 2026. ne izgledaju ništa bolje. Glavni aduti marke u Europi ostaju Puma i Kuga, s tim da je Puma sada dostupna i u električnoj verziji, a Fordova električna gama uključuje i Mustang Mach-E, Explorer i Capri.

Focusov odlazak ostavlja prazninu u kompaktnom hatchback segmentu, kojim je dominirao dugi niz godina. Opraštanje od Focusa nije samo poslovna odluka – to znači i kraj jednog od najuspješnijih modela u povijesti europske automobilske industrije.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.