Panika europske autoindustrije: prijetnja dolazi ne samo s istoka, već i sa zapada

Trump sa svojim liblingom Muskom, tvorničarem elektro auta nema baš najbolje mišljenje o trgovini s Europom. Slijede carine VW-u i EU družini!

Nakon svih problema koji muče europsku autoindustriju, sada joj prijeti novi udar iz SAD-a.

Panika europske autoindustrije: prijetnja dolazi  ne samo s istoka, već i sa zapada CARLOS BARRIA / PIXELL / REUTERS
29. 11. 2024

Donald Trump izjavio je  kako će uvesti visoke uvozne carine za kineske proizvođače, no sada je najavio da će ih nametnuti i proizvođačima iz drugih regija. Iako tek treba preuzeti dužnost, proizvođači izvan SAD-a moraju ozbiljno shvatiti prijetnju. Njemački proizvođači automobila također bi mogli izgubiti više od 10 posto svoje trenutne operativne dobiti.

Samo njemačke marke izvoze 583.000 automobila iz Europe u SAD svake godine i dodatnih 343.000 iz Meksika. Budući da mnoga od tih vozila imaju visoke cijene, oštro povećanje carina sa sadašnjih 2,5 posto na oko 12,5 posto moglo bi se pokazati opasnim udarcem, a ukupni njemački proizvođači automobila mogli bi pretrpjeti pad dobiti između 11 i 15 posto, prema analitičarima.

Za BMW, Mercedes i Volkswagen slika je nešto manje mračna jer imaju tvornice u SAD-u. Iako još uvijek izvoze tisuće automobila u SAD, mogli bi smanjiti izvoz i umjesto toga povećati američku proizvodnju.

Predviđanja za druge marke su manje ružičasta. Svaki Porsche prodan u SAD-u izvozi se iz Europe, a Audijev najprodavaniji model u Americi je meksički Q5, na koji otpada trećina prodaje. Meksička proizvodnja posebno je u nemilosti, a Trump čak predlaže uvođenje carina od 200 posto na automobile koji dolaze iz Meksika u Sjedinjene Države.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.