Kako napraviti SUV/crossover koji je lijep? To znaju samo u Rang Roveru koji je napokon predstavio Evoque druge generacije, a cijena kreće od 35.000 eura
Evoque, najmanji Range Rover okreće nakon osam godina drugo poglavlje sjajne crossover/kupe priče. Druga generacija možda i najljepšeg crossovera ikada zadržao je klasičnu, prepoznatljivu i sjajnu oblikovnu formu, a po prvi je put u ponudi i plug in hibrid. Vozi kroz vodu duboku i 60 centimetara, produljen mu je međuosovinski razmak, a samim time anulirao je i jednu od veći zamjerki, prostranost na stražnjoj klupi i volumen prtljažnika. Najjeftinija je verzija ona dizelska koja raspolaže sa 150 konja, a stoji 35.000 eura u EU
Range Rover je od pamtivijeka slovio kao automobil, a i terenac koji postavlja nove standarde i koji stalno podiže ljestvicu više. S Evoquom su napravili pred osam godina nevjerojatno čudo. Uspjeli su svu svoju naprednu tehnologiju i savršeno skladno zaokružiti predivnom karoserijom. Kako napraviti SUV i crossover koji je lijep? Bilo je to nerješiv pitanje za sve dizajnere do pojave prvog Evoque. Sad mu je došao kraj i stiže novi, naravno još bolji, sofisticiraniji, ljepši, veći... Evoque je naprosto mjera za sve crossovere koji imaju pretenzija na nešto izgledati, a pri tome ne samo djelovati sportski, već i biti nabijen, nabildan, nabrijan, moćan... Kao rijetko koji model doživio je u istom izdanju gotovo deset godine. Već to dovoljno govori o kakvom je uspješnom modelu tu bila riječ. Njih čak 775.000 primjeraka završilo je na cestama, a njihovi su vlasnici s pravom se dičili urbanim crossoverom koji ne samo da je lijep, već je učinkovit, superioran i ponajprije prestižan. I što to novoga donosi? Izgledno i ne nudi neku senzaciju, jer koji je smisao mijenjati oblikovno savršenstvo kako je još od 2010. podario Evoque! Ostao je vjeran ne samo prepoznatljivom i unikatnom obliku, već i svemu onom što pravi crossover čini superiornim, a to je tehnologija. Za sve to ipak su im trebale neke suštinske promjene, a one stiži s posve novom modularnom i lako prilagodljivoj platformom. S njome je međuosovinski razmak porastao za 21 mm, što je donijelo prije svega udobnost, kompaktnost i još bolje ležanje. Zbog toga napokon sad i putnici straga imaju sasvim dovoljno komfora i mjesta. Za 10 posto veći je i prtljažnik. S postavljenim stražnjim sjedištima nudi 591 litru, a kad se ona pomaknu maksimalno naprijed povećava se na 800 litara.
Prije osam godina postavio je visoko ljestvici, a bio je i ostao najljepši
Dizajniran, projektiran i proizveden u Velikoj Britaniji, ispunjava potrebe modernih kupaca. Finbar McFall, globalni direktor marketinga, Jaguar Land Rover, rekao je: “Prije osam smo godina stvorili novi segment i svijet nas je slijedio. Sada smo redefinirali značenje koncepta luksuznog kompaktnog SUV vozila. S dizajnom i sposobnostima u fokusu i najnovijim tehnologijama nadohvat ruke, novi Evoque ispunjava vaše potrebe kao prije i osigurava da stignete na svoje odredište, neovisno o uvjetima.“
Unapređujući prepoznatljivi dizajn originalnog modela, novi Evoque predstavlja sofisticiranu evoluciju izražajne siluete poput one na coupéu koja se odlikuje posebnim zategnutim linijama krova i visokim bočnim linijama, tipičnima za gamu vozila Range Rover. U Range Roveru još nisu odali datum kad će prve primjerke isporučiti kupcima, iako ih je na njihovoj web stranici već moguće kupiti. Cijene u Velikoj Britaniji kreću od 31.600 funti, (35.500 eura), koliko valja izbrojiti za dizelsku verziju s agregatom koji razvija ne baš sjajnih 150 'konja' (110 kWh) i ručnim mjenjačem.
Iznimna zapremnina i dimenzije istaknute su njegovim osebujnim bočnim linijama i robusnim blatobranima koji, uz naplatke od 21 inča, ostavljaju snažni i dinamični dojam. Uvođenje usavršenih elemenata poput iznimno tankih Matrix LED prednjih svjetala osiguralo je sofisticiraniju grafiku prednjih i stražnjih svjetala. Savršeno integrirane ručice na vratima prate estetiku lijepo oblikovanih, neprekinutih linija, a izduženi pokazivači smjera dio su promišljenog svjetlosnog potpisa. Detalji R-Dynamic u opciji i dodaci bakrenih nijansi doprinose jedinstvenoj privlačnosti.
U kabini samo raskoš i udobnost
U unutrašnjosti, profinjeni dizajn integrira čiste površine i jednostavne linije s pažljivo odabranim vrhunskim materijalima, a rezultat je luksuzna, minimalistička kabina bogata digitalnom opremom. U ponudi su tehničke tkanine od reciklirane plastike kao kvalitetna alternativa koži, poput mješavine vune Kvadrat i antilop Miko, kao i opcije Eucalyptus i Ultra fabrics. Kabina je dizajnirana kao umirujući prostor koji osigurava da svim putnicima bude udobno, a odlikuje se tehnologijama kao što je sustav Touch Pro Duo s dvama dodirnim zaslonima i novim, bržim softverom, podešavanjem sjedala na 20 načina i ionizacijom zraka u kabini, koje nadopunjuju proširene dimenzije unutrašnjosti.
Iznimna zapremnina i dimenzije istaknute su njegovim osebujnim bočnim linijama i robusnim blatobranima koji, uz naplatke od 21 inča, ostavljaju snažni i dinamični dojam.
Gerry McGovern, direktor Odjela za dizajn tvrtke Land Rover, rekao je: “Kada je Range Rover Evoque lansiran 2010. godine, preobrazio je svijet kompaktnih SUV vozila, a novi će model nastaviti taj iznimni put. Ovo vozilo jakog karaktera kombinira profinjenost i zabavu kako bi izazvalo snažnu emocionalnu reakciju koja će privlačiti pažnju i izazivati osmjehe.
Dimenzije su gotovo jednake, ali je Evoque izrađen na novoj platformi Land Rovera koja se sastoji od više vrsta metala Premium Transverse Architecture, pa je unutrašnjost prostranija nego prije. Duži međuosovinski razmak osigurava 20 mm dodatnog prostora za koljena straga i veće pretince za male predmete – u velikom se pretincu za rukavice i središnjem pretincu sada s lakoćom mogu pohraniti tableti, ručne torbe i boce. Prtljažni je prostor 10 % veći (591 litra), a istovremeno je i značajno širi te u njega s lakoćom stanu sklopljena dječja kolica ili set palica za golf dok se zapremnina povećava na 1.383 litre kada se preklope fleksibilna sjedala u drugom redu, preklopiva u omjeru 40:20:40.
Nova je struktura razvijena za uvođenje električnog pogona, s modelom mild-hybrid od 48 volti dostupnim pri lansiranju i modelom plug-in hybrid koji će biti dostupan u sljedećih 12 mjeseci. Pogonski sklop mild hybrid po prvi je puta uveden na Land Rover, a radi po principu prikupljanja energije koja se uobičajeno gubi prilikom usporavanja. Zahvaljujući elektropokretaču-generatoru integriranom s remenom na motor, energija se pohranjuje u bateriju koja se nalazi ispod podnice. Pri brzinama nižima od 17 km/h i kada vozač koči, motor će se isključiti. Kada krećete, pohranjena će se energija iskoristiti kao pomoć motoru pri ubrzanju i smanjenju potrošnje goriva. Rezultat toga je mirna, tiha vožnja s niskom potrošnjom goriva na prometnim područjima s puno zastoja.
Dostupan u cijeloj gami četverocilindarskih Ingenium benzinskih i dizelskih motora, pogon mild hybrid odlikuje se emisijama CO2 od samo 149 g/km i potrošnjom goriva od 5,7l/100km (temeljeno na novom postupku ispitivanja WLTP). Sljedeće će se godine gami pridružiti još učinkovitiji plug-in hibridni električni (PHEV) model i trocilindarski Ingenium benzinski motor.
Istinski Range Rover, ovaj kompaktni SUV kombinira sposobnost vožnje na svim podlogama s jamstvom performansi u svim vremenskim uvjetima. Novi Evoque nudi pogon na sva četiri kotača, sustav Active Driveline druge generacije s funkcijom Driveline Disconnect koja povećava učinkovitost, te sustav Adaptive Dynamics koji pruža savršenu ravnotežu udobnosti i okretnosti. Terrain Response 2 – tehnologija koja je prvenstveno bila uvedena na najveće Range Rovere – automatski otkriva podlogu po kojoj se vozi i sukladno njoj prilagođava postavke vožnje, dok Evoque sada može voziti kroz vodu dubine 600 mm (prethodno 500 mm).
Slavna Range Rover vozačka pozicija ušla je u digitalno doba, s ‘pametnim retrovizorom’, po prvi puta dostupnim u ovom segmentu, koji se pretvara u HD video zaslon. Ako je pregled područja iza vozila nemoguć zbog putnika ili glomaznih predmeta, vozač jednostavno pritisne gumb na donjoj strani retrovizora te će se na njemu projicirati slika visoke razlučivosti područja iza vozila s kamere koja se nalazi iznad stražnjeg stakla. Zaslon omogućuje šire (50 stupnjeva) vidno polje i bolju vidljivost pri slabom osvjetljenju.
Novi Evoque prvi na svijetu nudi tehnologiju Ground View, s pomoću koje se slika s kamere projicira na gornji dodirni zaslon, pružajući vozaču pregled podloge ispod prednjeg dijela vozila od 180 stupnjeva. Ta je tehnologija korisna prilikom parkiranja na teško dostupna parkirna mjesta, vožnje po visokim rubnicima u središtu grada ili po zahtjevnoj podlozi, te predstavlja ostvarenje koncepta Transparent Bonnet koji je Land Rover predstavio 2014. godine.
Nick Rogers, izvršni direktor, proizvodni inženjering, Jaguar Land Rover, rekao je: “Ispod lijepog dizajna krije se inženjerska i tehnička revolucija. Struktura je potpuno nova kako bi omogućila uvođenje elektrifikacije, pa su samo spojevi vrata ostali nepromijenjeni. Nova struktura također nudi poznatu uglađenost i sposobnost Range Rovera.
“Evoque je sada digitalniji no ikad prije. Softver na kojem se temelji sustav za informiranje i zabavu je unaprijeđen kako bi bio brz, inovativan i savršeno funkcionirao. Usto, dodali smo Apple CarPlay i Android Auto koji omogućuju besprijekorno povezivanje s pametnim telefonom.”
Evoque je prvi Land Rover sa sustavom Smart Settings, koji upotrebljava algoritme umjetne inteligencije kako bi naučio vozačeve omiljene postavke i služio kao asistent u vožnji. Uz položaj sjedala, glazbu i postavke klima-uređaja, Evoque može upravljati omiljenim postavkama masaže i stupa upravljača kako bi osigurao maksimalnu udobnost.