Prvo i osnovno pravilo je korištenje kvalitetnih zimskih guma. Dubina gazećeg sloja gume ne bi trebala biti manja od dva milimetra, a vrlo je važna i starost. Premda vulkanizeri tvrde kako se, uz pravilno skladištenje, legalno mogu prodavati i gume starosti do pet godina, u praksi je potpuno legitimno tražiti gume novije proizvodnje. Ako ste u nedoumici koje zimske gume su najbolji izbor, riješite ih čitajući opširan test zimskih guma za 2017. godinu, koji donosi HAK.
Lanci za gume uvijek bi se trebali nalaziti u prtljažniku, jer nikad ne znate što Vas može zadesiti na putu. Uostalom od 15. studenog zakonom je propisana obavezna oprema na zimskim dionicama u Republici Hrvatskoj. U Odluci o obveznoj uporabi zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta u Republici Hrvatskoj (NN 145/2013.) koju je donijelo Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, navedeno je da je zimska oprema obavezna na pojedinim dionicama od 15. studenog tekuće godine do 15. travnja iduće godine, u ovom slučaju od 15. studenog 2017. godine do 15. travnja 2018. godine. Na koje se točno dionice odnosi navedena zakonska odluka saznajte na ovom linku.
Ispravan akumulator omogućit će sigurno pokretanje motora, a dovoljna razina antifriza u rashladnoj tekućini zaštitit će motor od smrzavanja. Ništa manje bitna nisu ni sredstva za odleđivanje stakala i brave, jer ako ne možete ući u automobil ionako sve pada u vodu. Najobičnija strugalica za led sasvim je dovoljna za čišćenje staklenih površina. Lijenost se ionako ne isplati, jer ako ne maknete snijeg s automobila prijeti vam kazna od 700 kuna, odnosno 1000 kuna ako vam snijeg padne s automobila na cestu. Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama zabranjeno na nju nanositi tvari koje mogu ometati promet ili ugroziti sigurnost prometa.
Kristian Sikavičev