Dieselgate: I Mercedes je varao s motorima 2016. i VW nije bio usamljen slučaj. Motor od 6 cilindara u modelu E350d bio je razarajući po okoliš

Afera dieselgate, koja je u Njemačkoj izbila prije više od šest godina, isprva je bacila loše svjetlo samo na Volkswagen koncern. Kasnije se pokazalo da su i drugi proizvođači koristili nedopuštene postupke u području (prividnog) smanjenja štetnih emisija. I očito, unatoč strogim kontrolama, proizvođači automobila nastavili su koristiti prijevarne postupke i nakon izbijanja afere - među njima je i Mercedes-Benz i još mnogi. Njemačka organizacija Deutsche Umwelthilfe otkrila je u petak da je i Mercedes ilegalno radio u 2016. i da VW nije bio usamljen slučaj. Prema njihovim riječima, prijevarne prakse korištene su u E-klasi, opremljenoj šestocilindričnim dizel motorom oznake OM642. Spomenuti motor ugrađivan je u automobile s oznakom E350d.

Dieselgate: I Mercedes je varao s motorima 2016. i VW nije bio usamljen slučaj. Motor od 6 cilindara u modelu E350d bio je razarajući po okoliš Mercedes-Benz
8. 11. 2021


 

KBA drugačnega mnenja

Deutsche Umwelthilfe navodi se da Mercedesov automobil sadrži šest uređaja namijenjenih prijevari u mjerenju štetnih emisija: dva koja su ugrađena u sustav recirkulacije ispušnih plinova i čak šest koji su ugrađeni u sustav za selektivnu katalitičku redukciju. Prema Felixu Domkeu, stručnjaku za softver za automobile kojeg je angažirala američka odvjetnička tvrtka Milberg, automobil zapravo ispušta čak 500 posto više emisija u zrak od dopuštenog.

Među spornim procesima bila je opskrba manjom količinom mokraćne kiseline, koju je sustav navodno ubacio u SCR katalizator od očekivanog. Riječ je o tekućini koja značajno smanjuje ispuštanje dušikovih oksida u atmosferu i smatra se tehnologijom koja je u posljednjem desetljeću dala značajan doprinos čišćenju dizelskih emisija.
 

Očigledno, međutim, Mercedesovi automobili nisu toliko štetni kako bi neki htjeli prikazati. Postojanje ovih uređaja prijavljeno je i KBA, saveznoj prometnoj agenciji u Njemačkoj, koja je pokrenula postupak protiv Volkswagena u vezi s aferom iz 2015., no KBA smatra da se ne radi o ilegalnim uređajima, navodi list Automobilwoche. Mercedes je već odgovorio na optužbe (gdje su prije nekog vremena čak nudili i subvencije vlasnicima vozila za nadogradnju starih dizelaša) i potvrdili u izjavi britanskim medijima da složeni sustav za čišćenje emisija ne sadrži sustave prijevare za njihova mjerenja.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.