Dostigao je Isusove najbolje godine i dokazao da može parirati i lideru Miniju, a novi izgled i Alpina elementi i iz F1 guraju ga ponovo u prvi plan

VIDEO: 33 godina ponosa i slave i 33 SJAJNIH FOTKI ROMEA IBRIŠEVIĆA! Novi Renault Clio 2023 facelift recenzija!!! Novi dinamičniji izgled, posve novi retro logo i zamjetne promjene u unutrašnjosti imaju za cilj zadržati Clio na vrhu klase superminija… Ne bez razloga, ovaj "francuz" pete, redizajnirane generacije ima sve atribute koji ga guraju u sam vrh najprestižnijih gradskih automobila.

Cijene od 16.790 za najjetiniji trocilindarski benzinac do 28.190 za najskuplji 16 benzinac hybrid. Plinska verzija od 18.140 eura!

Dostigao je Isusove najbolje godine i dokazao da može parirati i lideru Miniju, a novi izgled i Alpina elementi i iz F1 guraju ga ponovo u prvi plan Romeo Ibrišević
6. 10. 2023

Napisao: Igor Stažić

Snimio: Romeo Ibrišević

Renault Clio ostaje predvodnik u supermini segmentu i to unatoč tome što ovaj facelift nije donio mnogo promjena. Odluka da koriste Alpine elemente u sportskoj razini opreme zanimljiv je potez. Upravo smo jednog takvog pod opremom Esprit Alpine vozili gotovo 1000 kilometara, uglavnom po Bijeloj i Crvenoj Istri. Iako već u samom startu dolazi i s dosta konvencionalnih benzinskih i dizelskih agregata nekako nam je najveći izazov predstavljao 143 KS snažan Renault Clio Hybrid kojeg pokreću 1.6 litarski četverocilindrični benzinac te omaleni elektromotor koji koristi i bateriju od 1,2 kWh. To je upravo top model kojeg vole isticati Francuzi. Za ovako mali auto, puno snaga i šik oprema, uz puno dinamičniji i mišićaviji izgled te retro logo..., puna šaka brade je to.

Najprodavaniji francuski automobil svih vremena odlikuje se najvećom svestranošću i užitkom vožnje u klasi, kako u gradu tako i na otvorenoj cesti. Zahvaljujući kalibraciji poboljšanog novog servoupravljača, novi se Clio može pohvaliti preciznijim i odzivnijim upravljanjem.

Zasigurno je kako će puno više uspjeha, bar za sada imati jeftiniiji modeli, posebice benzinska verzija TCe 90, ovaj gradski auto zaslužuje da ge se gura među najizazovnije "mališane", one koje predvodi Mini!

Uskoro stiže i posve električni Renault 5 slične veličine na horizont, no usprkos još većim atrakcijama koji donoci novi "Le Car" mora se reći da ovo blago ažuriranje izgleda sjajno za Clio.

Svaki automobil koji Renault proizvodi dostupan je s nekom vrstom elektrifikacije, od potpuno električnog Meganea do novog potpuno hibridnog Australa. Uvijek važan Clio nije iznimka u tome i sada je renoviran u vjeri da će proširiti svoj udio u takozvanoj supermini klasi.

33 godina ponosa i slave

Trenutna peta generacija Renaulta Clio svo je vrijeme blizu vrha svoje klase od trenutka kada je lansirana 2019., ali od tada smo vidjeli lansiranje dorađenih verzija Volkswagen Pola, SEAT Ibize, potpuno nove Toyote Yaris..., plus obilje nove konkurencije iz čisto električnih superminija sličnih veličina. Stoga nimaloi ne čudi što su u Renaultu mu podarili prilično opsežno vizualno osvježenje.

Prednji dio mnogo je usklađeniji s novim Australom i Rafaleom, posebno u novoj vrhunskoj razini opreme Esprit Alpine (koja zamjenjuje R.S. Line) koja dobiva 'F1 Blade' u kontrastnoj boji na prednjem braniku, 17-inčni alu dijamantne rez kotače i jedinstvene oznake.

Žari i pali od 1990. pa sve do danas

Renault Clio žari i pali još otkako je prvi put sišao s trake 1990. Dosad je u svijetu prodan u nevjerojatnih 16 milijuna primjeraka! Taj omiljeni gradski auto  čak je dvaput proglašen Europskim automobilom godine. Dosad je predstavljen u pet generacija te slovi za jedan od najlegendarnijih gradskih automobila!

Clio je sad redizajniran i stiže u novom revolucionarnom izdanju, koje savršeno ilustrira Renaultovu strategiju Nouvelle Vague. Stil novog modela još je primamljiviji i elegantniji, a njegova upečatljiva i nadasve chic unutrašnjost ilustrira novi dizajnerski smjer marke. Tehnološki napredan prednji kraj odiše snagom, u cijelosti obnovljen svjetlosni potpis utjelovljuje identitet marke, a zategnute, precizne i aerodinamične linije daju posebnu emocionalnu dimenziju ovom dinamičnom i upečatljivom statusnom simbolu. Poboljšana je i tehnološka oprema, pa tako sve inačice novog modela imaju digitalnu instrumentnu ploču.

Najšira paleta motora: i benzin i plin i dizel i hybrid

Novi Clio nudi najširu paletu motora u klasi, usklađenu s potrebama različitih kupaca i vremenom u kojem živimo.

Isprva dostupan s nizom benzinskih i dizelskih motora, Clio se s vremenom prilagodio potrebama i očekivanjima kupaca koji traže štedljivije vozilo koje manje zagađuje. Godine 2020., Clio je po prvi put postao dostupan s elektrificiranim hibridnim pogonom koji je sada neizostavni dio Renaultove ponude, a ovaj od 145 konja prava je poslastica.

Redizajnirani Clio utjelovljuje duh vremena i udovoljava specifičnim zahtjevima najšireg kruga kupaca. Ponuda motora nove generacije Clija (benzinski, dizelski, plinski) osnažena je ključnom pogonskom tehnologijom marke – motorom E-Tech full hybrid snage 145 KS koji pruža čisti užitak u vožnji uz malu potrošnju (4,1 l / 100 km). Nova je generacija naglašeno suvremena, o čemu svjedoči izražajni novi prednji kraj. Ispod poklopca motora nalazi se motor E-Tech koji jamči užitak u vožnji, manje emisija i veći doseg: 145 KS, samo 96 g CO2.

Tehnologija punog hibrida E-Tech, za koju je prijavljeno više od 150 patenata, temelji se na Renaultovoj stručnosti u Formuli 1.

Serijsko-paralelna arhitektura kombinira dva električna motora (glavni električni motor snage 36 kW i visokonaponski elektropokretač-generator snage 18 kW) s 1,6-litrenim četverocilindarskim termičkim motorom snage 69 kW / 94 KS, inteligentnim dog-clutch mjenjačem s više načina rada i baterijom od 1,2 kWh.

Prva generacija Clija, predstavljena 1990., uglavnom je bila dostupna s benzinskim motorom (77 % u usporedbi s 23 % dizelskih modela). Druga je generacija Clija slijedila taj trend sa 63 % benzinskih i 37 % dizelskih modela. Godine 2005. došlo je do porasta prodaje dizelskih modela, a treća i četvrta generacija Clija spremno su odgovorile na taj trend (55 % i 51 % dizelskih modela). Godine 2019. zabilježen je postupan pad prodaje dizelskih modela i rast prodaje benzinskih modela. Clio se, dakako, i tome prilagodio pa su najveći udjel u prodaji pete generacije Clija ostvarili upravo benzinski modeli (57 %). Značajan udjel u prodaji danas bilježe hibridni (23 %) i benzinsko-plinski (8 %) modeli. 

 TCe 90 benzinac: motor uravnoteženih performansi

Trocilindarski benzinski motor s turbopunjačem razvija snagu od 90 KS i okretni moment od 160 Nm te je kombiniran sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Odlikuju ga uglađen rad i jedna od najnižih vrijednosti potrošnje u klasi.

 SCe 65: štedljivi motor za gradsku vožnju

Trocilindarski atmosferski motor 1.0 Sce idealan je za sve one koji traže štedljivo rješenje za gradsku i prigradsku vožnju. Kombiniran je s 5-stupanjskim mjenjačem, ima 65 KS i okretni moment od 95 Nm te jamči uglađenu vožnju gradskim područjima.

Blue dCi 100: spoj visokih performansi i male potrošnje

Motor snage 100 KS i okretnog momenta od 260 Nm savršen je za učestalo korištenje i potrebe flota. Taj štedljivi i učinkoviti motor kombiniran je sa 6-stupanjskim mjenjačem koji smanjuje broj okretaja motora pri brzinama većim od 110 km/h. Novi Clio Blue dCi posebno je učinkovit na autocestama i otvorenim cestama. Motor ispunjava najnovije emisijske norme, budući da je opremljen sustavom selektivne katalitičke redukcije koji se smatra najučinkovitijim sustavom naknadne obrade dušikovih oksida (NOx).

Espirit Alpine je top model

Novi je Clio dostupan s više razina opreme, uključujući novu inačicu Esprit Alpine koja se svojim jedinstvenim sportskim, tehnološkim i profinjenim izgledom te dinamičnošću savršeno uklapa u strategiju Renaulution.

U želji da ponudi najbolju povezivost u klasi, novi je Clio bogato opremljen tehnologijama koje pojednostavnjuju vožnju. Povrh toga, korisnicima pruža digitalno iskustvo na kakvo su naviknuli u svakodnevnom životu. Zahvaljujući multimedijskom sustavu Renault EASY LINK i bežičnom povezivanju pametnog telefona, postavkama sustava MULTI-SENSE i 20 sustava za pomoć u vožnji, novi je Clio intuitivniji i povezaniji no ikad te se s razlogom može zvati pravim „automobilom za život”.

NOVI VANJSKI DIZAJN: JOŠ ODVAŽNIJI IZGLED


 Prednji kraj novog Clija u potpunosti je obnovljen: njegove isklesane i zategnute linije te reljefni obrisi djeluju suvremeno i poletno. Veća prednja maska s uzorkom "šahovnice" odaje dojam snage i sportskog duha. Boje prednje maske (tamnije oko posve novog, ali retro logotipa i svjetlije prema rubovima) stvaraju dojam dubine i tehničke preciznosti. Ti su elementi dizajna radikalno promijenili lice Renaulta Clio te ga učinili privlačnijim. Brušeni i matirani prednji logotip Nouvel’R odaje počast nasljeđu marke. Njegova je geometrija jednostavna, znakovita i bezvremenska. Optički učinak dvaju isprepletenih dijamanata stvara dojam komplementarnosti i neprekidnog kretanja te jasnije no ikad prenosi identitet nove generacije.

Ispod prednje maske inačica Techno i Esprit Alpine ugrađen je prednji spojler, nadahnut svijetom automobilističkih sportova. Isklesani oblici i napete reljefne linije naglašavaju i osnažuju prednji kraj. Spojler inačice Techno izveden je u boji karoserije, dok je u inačici Esprit Alpine obojen mat sivom bojom Schiste.

Dinamičniji stražnji kraj

Stražnji je odbojnik također je prerađen: aerodinamični zračni otvori vizualno proširuju stražnji kraj, pospješuju prianjanje i naglašavaju tehničku moć automobila. Ovisno o inačici, donji dio stražnjeg kraja obojen je mat crnom bojom (prve dvije inačice), sjajno crnom bojom (inačica Techno) i mat sivom bojom Schiste (inačica Esprit Alpine). Jednako tako, ispušne cijevi mogu biti vidljive ili skrivene difuzorom.

Suvremena stražnja svjetla imaju prozirne pokrove koji nagovještavaju suvremenu, tehnološki naprednu unutrašnjost. Njihovi sjajni vanjski rubovi usklađeni su s prednjim svjetlosnim potpisom. Bez obzira na stilske promjene u unutrašnjosti, Clio je zadržao proporcije prethodnika: dugačak je 4053 mm, širok 1988 mm i visok 1439 mm.

Unutrašnjost, posebice u Alpini zadivljuje

Unutar obnovljenog Clija naći ćete sličan raspored kao i prije, iako ovaj Esprit Alpine koji ovdje testiramo ima puno posebnih detalja koji ga razlikuju od ostatka asortimana. Sjedala s oznakom Alpine iznenađujuće su sportska, s dosta oslonca. Clio se doista osjeća vrhunski iznutra zahvaljujući francuskim trobojnim detaljima razasutim po kabini, aluminijskim papučicama, perforiranom upravljaču i pragovima Alpine. Nekoliko dijelova plastike koja je tvrda na dodir, ogrebana je ipak malo spustila kabinu.

Esprit Alpine, kojeg smo vozili, ima i posebnu unutrašnjost koja odiše prvoklasnim sportskim duhom i profinjenošću. Obujmljujući oblik sjedala pruža bolju bočnu potporu i veću udobnost. Sjedala su presvučena ekskluzivnim materijalima, pri čemu je  središnji dio naslona i sjedala obložen svjetlijom sivom tkaninom koja naglašava sportski karakter modela. Bočne su strane obložene debljim materijalom. Svi detalji imaju posebna tehnička obilježja, uključujući uzorak sjedala u obliku slova Y koji podsjeća na sportske majice. Plavi šavovi i slovo A koje je toplinski utisnuto u gornji dio naslona, i koje simbolizira marku Alpine, upotpunjuju ovu sportsku inačicu. Zastava plave, bijele i crvene boje koja simbolizira Francusku ušivena je na bočnu stranu sjedala.

U inačici Esprit Alpine također su upotrijebljeni održivi materijali. Primjerice, presvlake sjedala i naslona proizvedene su od 72 % recikliranih polietilenskih vlakana, dok presvlake bočnih strana sjedala sadržavaju 13 % recikliranog zrnatog prevučenog tekstila.

Android Auto i Apple CarPlay...

... sada se mogu bežično povezati na Cliov središnji zaslon osjetljiv na dodir od 9,3 inča (sedam inča na modelima nižih specifikacija). Samim infotainment sustavom lako je upravljati kao i uvijek, iako ponekad može biti pomalo trom. Zaslon za vozača je 10-inčni zaslon s oštrom razlučivošću i prikazom podataka samo za hibride (opet, modeli s nižim specifikacijama umjesto toga dobivaju jedinicu od sedam inča).

Na armaturnoj ploči novog Clija nalazi se digitalni zaslon bez okvira koji, ovisno o inačici, mjeri 7 ili 10 inča. Ovisno o zemlji i inačici, novi Clio može biti opremljen radijem i sustavom R&GO ili multimedijskim sustavom Renault Easy Link. Logotip Nouvel’R na upravljaču unosi dašak elegancije u kokpit.

Krajem 2022., Renault je odlučio Clio Hybrid podesiti kako bi poboljšao performanse i učinkovitost. Pogonski sklop je nepromijenjen s novim faceliftom, iako Renault kaže da je došlo do male rekalibracije upravljača.

U supermini automobilu, ova razina hibridne tehnologije je impresivna, iako to nije besprijekorna ugradnja. Renault kaže da potpuno hibridni pogonski sklop može kombinirati benzinski motor i električni motor na do 14 različitih načina, a povremeno ta složenost zna i zakomlicirati život.

Baterija od 1,2 kWh...

...omogućuje samo električni rad male brzine kroz elektromotor od 36 kW i starter generator od 18 kW. Međutim, morate biti pažljivi s gasom kako biste održali samo električni pogon. Nakon što prijeđete preko 30 km/h, benzinski motor oživljava - što je dovoljno glatko u standardnom načinu vožnje "My Sense", ali ako ste u "Sportu", tada je promjena koraka očiglednija.

Pogonski sklop ne djeluje tako brzo kao što bi možda trebao biti.  145 KS dostatno je za ubrzanje od 0 do 100 km/h od 9,3 sekunde, ali postoji malo kašnjenje u multimodnom mjenjaču. Stoga, ako želite agresivniju vožnju, nema vam druge nego voziti ga u najdinamičnijem Sport modu. Snaga se isporučuje linearno kroz raspon broja okretaja, ali morate često tjerati motor snažnim stiskanjem papučice gasa.
 

Pri višim brzinama Clio se vrlodobro drži, profinjenost je u rangu s mnogim većim automobilima C-segmenta. Ta su sportska sjedala također udobna, a nesavršenosti na cesti su uglavnom dobro prigušene. Teško bi vam bilo uočiti promjene koje je Renault napravio na upravljaču, ali to nije ništa loše. Clio ne priređuje neugodna iznenađenja u zavojima, upravljanje izvan središta je malo neobično, ali pouzdano vas vodi i kroz najoštrije zavoje. To je svakako jedan od superminija s boljim upravljanjem. Ovjes je poslovični odličan za većinu francuskih vozila, pa tako ni novi Clio nije izuzetak.

Clio je dostupan za narudžbu već od sljedećeg tjedna i iako cijena nije objavljena, očekujemo malo povećanje u odnosu na trenutni automobil, s tim da je ovaj Esprit Alpine na vrhu ponude s oko 28.190 eura.

VOZILI SMO:

Model:                                      Renault Clio Hybrid Esprit Alpine
Cijena:                                      28,190 €
Motor:                                       1.6-litara 4-cilindarski hybrid
Snaga/moment:                      145 KS / 205 Nm
Mjenjač:                                    Multimodal automatik
Ubrzanje: 0-100 km/h:             9.3 sekundi
Max. brzina:                             175 km/h
Economija/CO2:                      67.2 mpg /95g / km
Dimenzije (DŠV) mm:             4053 / 1988 /1439
Međuosov. razmak mm:       2583
Obujam prtljažnika:                391/366/1069

Cijene:

Autenthic SCe 65 :                                 16.790,00 € 
Evolution TCe 90 :                                  17.990,00 € 
Evolution TCe 100 LPG                         18.490,00 € 
Evolution: dCi 100                                 20.190,00 €
Techno: TCe 90                                      19.790,00 €
Techno: E-Tech full hybrid 145            25.890,00 €
Esprit Alpine: E-Tech full hybrid 145   28.190,00 €                
U prodaji:                                                jesen 2023.


 

Da bi bio veseo i čio probaj stalno vozit Clio, od 1991. do danas - Renault Clio ostaje predvodnik u supermini segmentu i to unatoč tome što ovaj facelift nije donio mnogo promjena. Odluka da koriste Alpine elemente u sportskoj razini opreme zanimljiv je potez. Upravo smo jednog takvog pod opremom Esprit Alpine vozili gotovo 1000 kilometara, uglavnom po Bijeloj i Crvenoj Istri. Iako već u samom startu dolazi i s dosta konvencionalnih benzinskih i dizelskih agregata nekako nam je najveći izazov predstavljao 143 KS snažan Renault Clio Hybrid kojeg pokreću 1.6 litarski četverocilindrični benzinac te omaleni elektromotor koji koristi i bateriju od 1,2 kWh. To je upravo top model kojeg vole isticati Francuzi. Za ovako mali auto, puno snaga i šik oprema, uz puno dinamičniji i mišićaviji izgled te retro logo..., puna šaka brade je to.

Novi Clio - i hibrid i benzin i dizel, a i plin - VIDEO: 33 godina ponosa i slave i 33 SJAJNIH FOTKI ROMEA IBRIŠEVIĆA! Novi Renault Clio 2023 facelift recenzija!!! Novi dinamičniji izgled, posve novi retro logo i zamjetne promjene u unutrašnjosti imaju za cilj zadržati Clio na vrhu klase superminija… Ne bez razloga, ovaj "francuz" pete, redizajnirane generacije ima sve atribute koji ga guraju u sam vrh najprestižnijih gradskih automobila.Cijene od 16.790 za najjetiniji trocilindarski benzinac do 28.190 za najskuplji 16 benzinac hybrid. Plinska verzija od 18.140 eura!

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.