Citroën, najinovativniji proizvođač automobila, slavi 100. rođendan

Citroën slavi 100 godina svog postojanja, a upravo tim povodom u Hrvatskoj se organizira niz događanja s ciljem obilježavanja bogate povijesti marke.

Citroën, najinovativniji proizvođač automobila, slavi 100. rođendan Citroen Hrvatska
3. 7. 2019

Citroën slavi 100 godina svog postojanja, a upravo tim povodom u Hrvatskoj se organizira niz događanja s ciljem obilježavanja bogate povijesti marke. Najveći od svih svakako je svjetski susret Spačeka, 23. po redu, a odmah potom i jučerašnji svečani događaj za odabrano društvo gdje su u Samoboru izloženi brojni klasici, ali i najnoviji modeli marke Citroën.

S osam naslova svjetskog prvaka u reliju u kategoriji proizvođača i devet naslova svjetskog prvaka u kategoriji vozača Citroën također ulazi u povijest automobilskih utrka.

Upravo iz spomenutoga, Citroën je izrazito cijenjen u svijetu automobila uz svoj snažan izričaj; često avangardan ali uvijek grandiozan uz snažan ostavljeni dojam.

Za kraj prisjetimo se 10 ikonskih modela marke Citroën:

Citroën Tip A – prvi automobil marke Citroën i prvi francuski velikoserijski proizvedeni automobil. Učinkovit, udoban i ekonomičan automobil (prosječna potrošnja od 7,5 litara na 100 prijeđenih kilometara u to doba činila se iznimnom), luksuzno opremljen nudio se u nekoliko oblika – Torpedo, Coupe de Ville i Must. U prodaji od 1919. do 1924. godine (proizvedeno više od 24.000 vozila).

Citroën Traction Avant – posljednje proizvedeno vozilo za života osnivača marke; Andre Citroëna, predstavljen 1934. s nižim i aerodinamičnijim izgledom nego bilo koji automobil u to vrijeme. I danas izgleda izuzetno atraktivno i respektabilno te donosi tržištu novotarije poput neovisnog prednjeg ovjesa i hidrauličnih kočnica. Proizveden je u cca 760.000 primjeraka, a proizvodio se do 1957. godine.

Citroën Tip H – prvi masovno proizveden kombi s prednjim pogonom uz inovativan dizajn za komercijalno vozilo tog doba. Služio je kao ambulantno i policijsko vozilo, ali i za prijevoz namirnica, stoke itd. Inovativan je zbog bočnih kliznih vrata, proizveden u više od 490.000 primjeraka između 1947. i 1981. godine.

Citroën 2 CV – Spaček, novi direktor, vrlo maleni automobil, kišobran na četiri kotača itd. sve su to nazivi za Citroënovu zvijezdu koja je otkriven na pariškom salonu 1939.godine te proizvedena u više od 5,1 milijun vozila sve do kraja proizvodnje 1990.godine. Jedan je od ikona automobilske povijesti.

Citroën DS – Žaba, lansiran na tržište 1955.godine podsjećao je na NLO s futurističkim dizajnom u obliku vodene kapi. Prvi dan nakon predstavljanja prodan je u 12.000 primjeraka, a njegova futuristička linija i danas privlači poglede. Luksuzan, inovativan i siguran automobil čak je prilikom atentata na francuskog predsjednika De Gaullea spasio mu živu glavu. Prodan u više od 1,5 milijun primjeraka DS je jedan od najviše cijenjenih modela u automobilskom svijetu.

Citroën MEHARI – automobil za slobodno vrijeme, u potpunosti ispred svog vremena, napravljen na platformi Dyane 6 otporan je na grebanje, manje udarce i koroziju. Zamisao je bila napraviti karoseriju od ABC plastike te je tako rođen Mehari kao prvo francusko serijsko vozilo s karoserijom od plastike. Lagan za održavanje mogao se prati mlazom vode čak i iznutra, a proizvodio se od 1969. do 1987. godine. 2016.predstavljen je E-Mehari.

Citroën SM – otkriven na salonu u Ženevi, 1970.godine, ovaj Grand Torismo coupe iznenadio je tržište svojim aerodinamičkim linijama i tehnološkim inovacijama. Pogonjen Maseratijevim motorom sa 6 cilindara i hidropneumatskim ovjesom SM kombinira dizajn, performanse i udobnost. U svoje vrijeme bio je najbrži automobil s prednjim pogonom na svijetu te je i danas izrazito tražen kao kolekcionarski primjerak. Proizvodnja je prestala 1975.

Citroën CX – utjelovljuje luksuz marke i zamjenjuje DS koji zahvaljujući brojnim inovacijama 1975.godine proglašen je i automobilom godine. Proizvodio se od 1974.do 1991.kada ga nasljeđuje model XM. Prodan je u više od 1,1 milijuna primjeraka.

Citroën XSARA PICASSO – lansirana 1999.godine prvi je Citroënov kompaktni monovolumen. Uz inovativan oblik jajeta, velike prozore te simetričnu pročišćenu komandnu ploču donosi izvanredan i velikodušan prostor za putnike posebice radi 3 prava stražnja sjedala. Postiže pravi komercijalni uspjeh te je prodana u više od 1,7 milijuna primjeraka u periodu od 1999. do 2010. godine.

Citroën C4 CACTUS – predstavljen u veljači 2014.godine, točnije 05.02. na dan rođenja Andre Citroëna ime dobiva po biljci kaktus koja konzumira malo vode kao i C4 Cactus goriva. Posjeduje ekskluzivne tehnološke inovacije kao što su zračni jastuk u stropu, sustav Magic Wash, panoramski krov s visokom razinom termičke zaštite. Prvi je velikoserijski automobil sa Airbump-om odnosno dizajniran kako bi vozilo zaštitio od oštećenja.

Citroën kao ikonska i popularna marka nastoji razumjeti, zadiviti ali i zadovoljiti svoje kupce. S obzirom da su marka s najviše kolekcionara u svijetu pojedini Citroën modeli simboli su svog vremena. Spomenimo samo modele Tip A, Traction Avant, 2 CV (poznatiji kao Spaček), DS (Žaba) ili pak Berlingo, C3, C5 Aircross.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.