Provjerili smo koji je pravi smisao dva motora, onog benzinskog u paru s električnim, u obnovljenom Citroënovom crossoveru

Test: Citroën C5 Aircross Shine Pack Hybrid 225 S&S ë-EAT8 (2022)

Redizajnom je C5 postao moderniji, ali manje uočljiv i samozatajan. Tehnika ostaje nepromijenjena – čak i hibridna.

13 kilovat sati baterije dovoljno je za 50 do 55 kilometara vožnje po WLTP-u

Provjerili smo koji je pravi smisao dva motora, onog benzinskog u paru s električnim, u obnovljenom Citroënovom crossoveru Aleksandra Saša Prelesnik
29. 9. 2022

Napisao: Matjaž Korošak

Foto: Aleksandra Saša Prelesnik

Je li jedini Citroënov klasični SUV (barem izvana) nakon četiri godine prodaje doista trebao dizajnersko osvježenje? Prosudite sami, no nama se čini kako je svaka promjena na bolje dobro došla. Teško bih se odlučio koji mi se izgled više sviđa? Onaj "stari" s tipičnim dvo visinskim svjetlima na haubi, ili sadašnji, kad su prednja svjetla postala veća i imaju karakterističan V svjetlosni potpis s puno sjajne crne boje između njih i izloženi Citroënov logo nazvan Chevron.

Naravno, sada je nov i spojler branik s drugačijim usisnikom zraka, bočni otvori su veći... Time se pokušava dobiti malo vizualne širine, ali kad je o dimenzijama riječ, automobil je ostao iste dužine, 4,5 m. U svakom slučaju, ažurirana verzija djeluje čistije, ali u isto vrijeme i konvencionalnije. Time možda malo odudara od (tradicionalnog) francuskog dizajnerskog nekonformizma. Dakle, s malo manje različitosti i prepoznatljivosti.

Dizajneri izvana nisu mnogo toga promijenili. Samo je svjetlosni potpis straga nov, tako da je C5 opet lako prepoznatljiv. Eto, ovoga puta dizajneri su malo više pažnje posvetili interijeru, jer je osvježenje u unutrašnjsti doista bilo neminovno.

Ponajviše zbog sada većeg (10-inčni umjesto 8-inčnog) središnjeg ekrana koji je postavljen samostojeće - lebdeće, kako to vole reći u Citroënu! Ventilacijski otvori uz instrument ploču sada su premješteni ispod središnjeg.

Instrument tabla je također ostala digitalizirana, s novom grafikom, s možda malo nespretnim displejima koji izgledom nisu, a i ne žele biti konvencionalni.

Postoje opcije za prilagodbe, ali one su prilično bazične. Naizgled, nisu promijenili ni rad i odziv infotainment sustava, ali rekao bih da sve radi brže, s puno bržom reakcijom. Što je možda subjektivno, ali ipak. Kod hibridne izvedbe i kod svih ostalih koje imaju automatski mjenjač skinuta je ručica mjenjača. Ona je već prije bila malene, ali sada je to samo prekidač na središnjoj konzoli, pa ima više mjesta.

Osim nekih modernijih, uglavnom ravnih i oštrih poteza i "drangulija" na armaturnoj ploči, pridodani su i novi materijali. Valja posebno istaknuti modernu, gušću pjenu u (prednjim) sjedalima, što bi trebalo značiti još veću udobnost u vožnji.

Sve je to vjerojatno točno, a sjedala su više nego zadržala svoju reputaciju izdašno podstavljenih fotelja, koje čak i pristojno "grle" i obuhvaćaju tijelo. U najboljoj varijanti to je čak i kvalitetna perforirana koža s mogućnošću funkcije masaže (i naravno grijanja).

Sjedala pri dužoj vožnji ne pružaju tako dobar oslonac i potporu tijelu kako obećavaju nakon prvih nekoliko minuta boravka za pozicijom ispred upravljača, a i na preostalim. Nakon nekoliko sati i bolovi u leđima podsjetili su me da itekako ima mjesta za napredak.

Hibridni pogon u verziji 225 ostao je nepromijenjen. I dalje je to kombinacija 1,6-litrenog "stroja" s kompresorom i e-motora od 81 kilovata, koji su ugrađeni u kućište mjenjača. I sa snagom sustava od – kao što ste mogli pretpostaviti – 225 konjskih snaga ili 165 kilovata. Baterija u stražnjem dijelu prtljažnika nudi dobrih 13 kilovat sati pohrane energije (i dobrih 11 iskoristivih). Što bi trebalo biti dovoljno za 50 ili 55 kilometara vožnje po WLTP-u. U stvarno idealnim uvjetima.

Ni najnježnija noga i spora vožnja nisu bili dovoljni za doseg preko 40 kilometara... No, ljetne vrućine blizu 40 stupnjeva nisu optimalna temperatura ni za bateriju, ni za sadržaj uživo, kojemu je klima itekako potrebna.

Dobro, to je olakotna okolnost, malo manje olakotna je potrošnja u e-modu, koja je također varirala između 23 i 24 kilovata na lokalnim prometnicama, što je za gotovo 1,9 tona dosta velika potrošnja, pogotovo za motor od 81 kilovata. Ali ako imate priliku puniti automobil svaki dan (čak i s ugrađenim punjačem od samo 3,7 kilovata) i ne putujete dnevno puno više nego što smo naveli, proći ćete samo s litrom-dvije potrošnje. Ipak, test smo obavljali pri relativno visokim temperaturama uz korištenje svih normalnih i uobičajenih sustava, ponajviše klima uređaja.

S praznom baterijom, koja naravno nikad nije posve prazna...

...i klasičnim hibridnim modom računajte na oko sedam litara potrošnje – uz umjerenu vožnju. Uz sve to treba reći i da je vožnja u e-modu ugodna. Motor je brz i, naravno, nudi dovoljno okretnog momenta. Kontrolni sustav uvijek daje prednost vožnji bez emisija, ako je to samo opcija i ako to vozač želi. Ni u hibridnom načinu rada, u kojem sustav prvo troši zalihu električne energije, a zatim prelazi na termalni pogon, nije u stanju inteligentno dozirati potrošnju e-motora kao intenzivne pomoći četverocilindrašu na dugom putu. Puna snaga sustava uvijek je dostupna u sportskom načinu rada.

No, osim ubrzanja i pretjecanja, ovakvo brutalno isporučivanje snage nekako se ne uklapa u filozofiju udobnog i mirnog agregata. Uostalom, šasija je također prvenstveno usmjerena na udobnost i meko prikupljanje i filtriranje raznih neravnina. Tu je fenomenalan!

S karakterističnim hidrauličkim ograničivačima hoda amortizera kada su u pitanju najneravnije jame i oštri udarci. Naravno, to sa sobom donosi i manje temeljitu kontrolu nad naginjanjem tijela.

Opet – filozofija vožnje plug-in hibrida, kakav je i Citroën, ne stavlja dinamiku vožnje u prvi plan. Tako je kako je. Moderna vremena nameću sasvim druge standarde i nije tu Citroën nikakva iznimka.

I upravo je zato teško zaobići dizelsku ponudu! Ona je jeftinija za skoro deset tisuća eura(!!!) i to sa sličnom opremom. Uglađeni i štedljivi dizelaš možete s nježnom nogom na papučici gasa voziti i sa svega pet litara na stotinu kilometara, a šasija nudi još veću homogenost i prilagodljivost (uglavnom zbog značajno manje težine). Zbog toga bi potražnja za plug in-om i dvostrukim pogonom mogla ostati skromna, baš kao i dosad. Usprkos modnim trendovima. Realnost je vrlo gruba. Plug in varijante i to ne samo kod Citroëna su dobre jedino ako ne prelazite dnevno više od 50 km, ako iz možete puniti i na kućnoj utičnici... U suprotnom, ne samo da ćete za napredni hibrid platiti osjetno više novaca, već ćete trošiti na "long lauf" relacijama i više od 25 posto više goriva nego kod klasičnog dizelaša. Uglavnom, plug in tehnologija je zanimljiva, no nije za svakoga. Posebice ne za one koji žele biti komforni i nimalo se ne opterećivati s ekonomičnošću i ekološkim mogućnostima. Nažalost, takvih je još uvijek više od 90 posto.

HVALIMO

Pristojna ergonomija i digitalno okruženje
Snažan e-motor
Podesiva stražnja klupa

KUDIMO

E-doseg
Foteljska prednja sjedala bez čvrstog otopora
Prosječan prtljažnik i skromno odmjeren prostor za noge straga

TEHNIČKI PODACI: Citroën C5 Aircross Shine Pack Hybrid 225 S&S ë-EAT8

Osnovni podaci

Prodaja:                                                                                C Automobil Import
CiJena testnega modela:                                                    54.851 €
Cijena osnovnoga modela:                                                47.585 €
Snaga:                                                                                   165 kW (181 KS)

Najveća hibridna snaga                                                     225 KS

Ubrzanje (0-100 km/h):                                                      8,7 s
Najveća brzina:                                                                   225 km/h
Potrošnja po ECE, mix. vožnja:                                         1,4-1,5l/100km

Troškovi (do 100.000 prevaljenih kilometrov / pet godina)

Obvezno osiguranje:                                                         1008 €

Tehnički podaci

Motor:             Motor: 4-cilindrični – 4-taktni – redni –turbobenzinski – zapremina                           1598 cm3 – najveća snaga 133 kW (181 KS) pri 6000/min–                                 najveći moment 300 Nm pri 3000/min. Elektromotor;                                       najveća snaga 81 kW– najveći moment: 320 Nm. Sistemska snaga:                               najveća snaga 165, kW (225 KM), najveći moment 225 Nm.
                         
Baterija:           Li-ion, 13,2 kWh

Prijenos snage: pogon na prednje kotače – 8-stupanjska automatika
Perfomanse:   najveća brzina 225 km/h – ubrzanje 0–100 km/h 8,7 s –
                          najveća brzina na struju elektrika 135 km/h –  kombinirana
                          prosječna uporaba goriva (WLTP) 1,4–1,5 l/100 km
                          ispust: CO2 31–33 g/km – električni doseg (WLTP) 55 km 
                         brzina punjenja:7 h 25 min (AC, 8A), 4 h 15 min AC,14A)                          3 h 50 min (AC, 16 A), 2 h (7,4 kW)
Masa:              prazno vozilo 1770 kg – dozvoljena ukupna masa 2310 kg
Dimenzije:     dužina 4500 mm – širina 1969 mm – visina 1654 mm 
                        međuosovinski razmak 2730 mm
Prtljažnik:      460–1.510 l
GUME:             Alu naplaci 19“, 225/50 R19
OBUJAM PRTLJAŽNIKA:   460 - 600 l
KAPACITET SPREMNIKA:   43 l
CIJENA VOZILA BEZ OPCIJA                                                                     358.798,00 kn

 

BOJE – UNUTRAŠNJOST

Boja: Metalik plava Eclipse                                                              4700 kn                  Unutrašnjost:  Hype Black/perforirana crna koža Paloma     24.000 kn                                                 

OPCIJE:

OBC pretvarač na vozilu 7.4kw 1-fazni                                          4500 kn                                                                             

Motorizirani prtljažnik - otvaranja bez ruku                                 4500 kn          

Krovni prozor električnim sjenilom                                                8900 kn

Naplatci od lagane legure 19" ART crni                                         3900 kn

Sustav Highway Driver Assist                                                          2.500 kn

                                                                                                                                                                          

CIJENA VOZILA DO REGISTRACIJE (HRK)                                 413.280,00 kn
CIJENA VOZILA DO REGISTRACIJE (EUR)                                    54.851,68 €                                                                                                        
5 GODINA JAMSTVA

OSNOVNA OPREMA MODELA:

6 zračnih jastuka, ABS/REF/AFU/ESP/ASR
Citroën Connect Assist (BTA sustav za SOS poziv i asistenciju)
Ovjes Citroën Advanced Comfort®, Advanced Comfort sjedala
Sustav za automatsko kočenje u slučaju opasnosti pomoću kamere (Active Safety Brake), sustav nadzora mrtvih kutova
Sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake (LKA)
Adaptivni regulator/limitator brzine s funkcijom Stop & Go
Kamera za vožnju natrag Top Rear Vision, pristup i pokretanje vozila bez ključa
12,3" TFT digitalna instrument ploča, Citroën Connect Nav na 10" tabletu (navigacija 3D)
Automatski dvozonski klima uređaj, Citroën LED Vision svjetla
Električni sekvencijalni podizači stakala sprijeda i straga

Cijena je preračunata prema fiksnom tečaju konverzije: 1 EUR = 7,53450 kn

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.