Citroën C-Élysée: Pošten komad auta za relativno mali novac
Najduža, najjeftinija i najprostranija limuzina – nudi najviše za najmanje, 4,43 metra auta da se nabaviti i po cijeni od 81.900 kn i zato nije nikakvo čudo što ih sve više prometuje našim cestama. Izdašno opremljen moćan dizelaš od 99 konja stoji 127.307 kn
Kad se pojavio na sceni krajem 2013. bio je odmah proglašen za auto koji nudi najviše za najmanje, gdje dobivate najviše prostora u unutrašnjosti i prtljažniku za fer cijenu. Koliko god bio u sjeni brata bliznaca Peugeota 301, C-Elysée je gradio svoju priču. I ne samo da je deklasirao užu rodbinu, nametnuo se konkurenciji. Opelovi, Renaultovi, Fordovi, Dacijini uzdanici teško su vodili bitku s best buy malom kompaktnom limuzinom. Ona ima i nešto malo šarma, što suparnicima nedostaje. Možda je pretenciozno to kazati, ali s boka zna izgledati i kao BMW Serije 3. Uglavnom, jedan je to od rijetkih automobila ovog karoserijakog oblika koji je čak i ljepuškast. S benzinskim motorom od 82 konja dostupan je po cijeni od približno 89.900 kn, osnovni dizelaš BlueHDi 100 Feel stoji iznimno primamljivih 91.900 kuna (12.410 eura), a testni model koji je opremljen izdašnom osnovnom i dodatnom opremom stoji 127.307 kuna (17.200 eura). Bazni s osnovnom opremom stoji i dvije tisuće eura manje. S prosječnom deklariranom potrošnjom manjom od četiri litre, relano ne manjoj od 5,3 litre Citroën C-Elysée Shine BlueHDi 100 BVM nameće se kao kompromisan izbor svih onih koji ipak ne moraju paziti na svaku kunu. On nudi odlične performanse, zavidnu opremu i samo izgledom asocira na super jeftine osnovne modele. Odličan dizelski agregat od 99 konja pristojno ubrzava, a snagu sa 254 Nn otpušta ravnomjerno. Iako s mjenjačima ova komapnija nije posve na ti, dobra je mjera ručni 5-stupanjski mjenjač nešto dužeg hoda. Do stotke je spreman za 10,8 s, a maksimalna mu je brzina 183 km/h. Kočnice su mu zbog prednjih diskova od 266 mm iznimno učinkovite, no to nije ništa neobično za Citroen koji je od pamtivijeka upravo na bremzama dominirao.
Ova četverovratna ljepuškasta limuzina niske cijene posebice se diči prtljažnikom od 506 litara. Nimalo čudno da je zapeo za oko policiji i taksistima. S dužinom od 4,43 metra duži je od većine kompaktnih automobila, poput Golfa, Focusa, Astre... Kad znate i za sasvim solidnu međuosovinsku udaljenost, znajte da mu neće nedostajti ni komfora ni udobnosti. Pošten je to komad auta za relativno mali novac i nikako mu se ne može spočitati da je riječ o jeftilenu. Štoviše, uzdigao se poprilično visoko u ondosu na takve suparnike. S najnovijim sniženjem cijene postao je prilika o kojoj itekako valja povesti računa. Dakako, ako su vam mile male limuzine. Testni model s odličnim motorom i pozamašnom količinom opreme uzdigao se i prema višem razredu, ali spoznaja da se najjeftiniji Citroën C-Elysée da nabaviti i za samo 89.900 kn potvrđuje zašto ih je ove godine u nas kupljeno u relativno velikom broju. U sakom slučaju, o ovoj limuzini valja povesti računa.
POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., SOHC, 8V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1560 ccm
Provrt x hod: 75 x 88,3 mm
Kompresija: 16:1
Snaga: 73 kW (99 KS) pri 3750/min
Moment: 254 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ruč., 5 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da.
KAROSERIJA
Izvedba: limuzina C-segm., 4V, 5 sjedala
Gabariti: 4427 x 1748 x 1471 mm
Međuosni razmak: 2652 mm
Cd: 0,32
Krug okretanja: 10,7 m
Masa/nosivost: 1185/425 kg
Prtljažnik: 506 + 20 l
Spremnik: 32 l
EuroNCAP: 3 zvjezdice.
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 266 mm/bubnjevi
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/55 R 16.
PERFORMANSE
Brzina: 183 km/h
0-100 km/h: 10,8 s
Potrošnja (EU): 4,6/3,4/3,8 l/100 km
Realno: 4,8 - 5,8 l/100 km
CO2: 98 g/km.
CIJENE
Testni model: 127.307 kn
Bez dodatne opreme: 113.435 kn (15.266 eura)
Osnovni benzinac: 81.900 kn (11.068 eura) - PureTech 82 Feel
Osnovni dizelaš: 91.900 kn (12.419 eura) - BlueHDi 100 Feel
DODATNA OPREMA
- Kamera za vožnju natrag + pomoć pri parkiranju straga + Radio RCC sa 7" tabletom osjetljivim na dodir, sustav za handsfree telefoniranje Bluetooth, USB, Mirror Link/Ipod Out, Car Play,
Android Auto (komande za upravljanje ispod upravljača) - 7.000 kn
- Upaljač i pepeljara (isključuje utičnicu 12V) - 300 kn
- Naplatci od lagane legure 16" SAN DIEGO + rezervni kotač smanjenih dimenzija - 3.000 kn
- Metalik boja - 3.300 kn
Cijena testiranog modela s dodatnom opremom je 127.307 kn
+ povoljna cijena
+ odličan i štedljiv agregat
+ dobre performanse
+ komfor i oprema
+ funkcionalnost
+prtljažnik
- dug hod mjenjača
- kvaliteta završne obrade
- 3 EuroNCAP zvjezdice