Volvo, poznat po brizi za sigurnost i trajnost putnika, u sljedećih pet godina predstavit će pet novih modela; svake godine jedan. Na kraju su predstavili EX30 s kojim se žele obratiti prvenstveno mlađim kupcima. Osim toga, EX90, C40 Recharge i XC40 Recharge marke pokreće isključivo električna energija. A što je zajedničko svim ovim modelima? Svi su SUV - pa, C40 je crossover.
Načrti
Šveđani žele da do 2025. električna vozila čine 50 posto prodanih novih vozila, a do 2030. žele prodavati samo električne automobile. Trenutačno su "granice" njihove električne game već definirane: perjanica je EX90, a mjesto ulaznog modela zauzima EX30. Ali što će se dogoditi s njihovim najprepoznatljivijim oblikom tijela?
Karavan?
Volvo je ušao u povijest uglavnom s karavanima. Proizveli su neke doista kultne, a trenutno su u njihovoj ponudi 2: V60 i V90, koje još uvijek pokreću fosilna goriva uz pomoć električnih motora. Šveđani, međutim, sada odlučuju ima li smisla na "Stromu" ponuditi i karavan.
Le malo takih
Trenutno nema električnog karavana, osim Taycan Sport Turismo i MG5, koji se ne može kupiti kod nas. Neki od njih iz koncerna VAG očekuju se uskoro: Škodin stiže 2026., Audijev A6 Avant također će pokretati struja, a Volkswagenov ID.7 trebao bi biti dostupan i kao karavan.
Kaj pravi vodstvo?
Izvršni direktor marke, Jim Rowan, rekao je da razmišljaju o električnoj zamjeni za V90 te se zapitao je li tržište dovoljno veliko za takav automobil. Prema njegovim riječima, oni su sposobni napraviti lijep i pametan karavan, ali u Europi je sve manji interes za limuzine i karavan, pa treba dobro razmisliti o smislu takvog automobila. Čak razmišljaju da tu tržišnu nišu (električni karavan) prepuste svojim konkurentima Volkswagenu i Škodi.
Očito ćemo još malo pričekati da saznamo hoće li na ceste i švedski električni karavan.
Fotografije: promocijsko gradivo