Napisao: Gregor Žvab
Audi je lansirao novu marku električnih vozila u Kini, gdje će modeli nositi samo ime Audi, bez prepoznatljivog logotipa s četiri kruga. Cilj ovog poteza je privlačenje mlađih kupaca na najvećem svjetskom tržištu automobila.
Njemačka premium marka, koja je u vlasništvu Volkswagen Grupe, udružila je snage s kineskim proizvođačem SAIC prošle godine kako bi zajednički razvila električna vozila pod novom markom, a prvi model trebao bi biti pušten u prodaju sljedeće godine.
Razvoj vozila skrojenih isključivo za kinesko tržište omogućuje stranim proizvođačima da se bolje prilagode ogromnoj bazi potrošača. Nova serija električnih vozila temelji se na arhitekturi koju su zajednički razvili Audi i SAIC. Audi je naglasio da će za ove modele više nego ikad prije koristiti lokalne dobavljače i tehnologije.
Projekt je usmjeren na mlađe vozače koji žele napredne tehnološke značajke kao što su sustavi pomoći u vožnji, rekao je Fermin Soneira, direktor projekta, na događaju u Šangaju gdje je predstavljen prvi koncept potpuno električnog modela sportback.
“Ovdje su kupci znatno mlađi nego drugdje u svijetu – u premium segmentu prosječna dob je 30 do 35 godina, dok je drugdje u svijetu prosječna dob 55 godina”, objasnio je Soneira.
Uz sportback, partneri planiraju predstaviti još dva vozila, uključujući sportski SUV, u sljedeće tri godine.
Audi je prodao manje od 15.000 električnih vozila u Kini u prvih devet mjeseci 2024., prema podacima Kineske udruge proizvođača automobila. Za usporedbu, kineski premium brendovi Nio i Xpeng prodali su oko deset odnosno sedam puta više u istom razdoblju.
Audi trenutno u Kini prodaje električne modele s prepoznatljivim logotipom, poput Q4 E-tron, koji se proizvodi s partnerom FAW, Q5 E-tron crossover u suradnji sa SAIC-om i Q6 E-tron, koji se razvija s FAW i pojavit će se na tržištu kasnije ove godine
.