Napisao: Gregor Žvab
Pod novim vodstvom Santa Ficilija, Alfa Romeo mijenja strategiju prelaska na elektrifikaciju. Iako je marka isprva planirala potpuni prijelaz na električne modele do 2027. godine, sada je jasno da će sljedeća generacija Giulie biti dostupna i s hibridnim benzinskim pogonom.
Elektrika, hibrid ?
Prema Autoexpressu, nova Giulia temeljit će se na Stellantisovoj STLA Large arhitekturi, koja će omogućiti i potpuno električne i hibridne verzije. Ova odluka odražava promijenjene tržišne uvjete i usporavanje potražnje za isključivo električnim vozilima u Europi. Još 2022. godine, tadašnji izvršni direktor Alfa Romea, Jean-Philippe Imparato, zagovarao je prijelaz na isključivo električne modele, no tržišni uvjeti donijeli su veću fleksibilnost. “Ako se ekosustav promijeni, možemo se prilagoditi”, rekao je prije nekog vremena Imparato.
Osim Giulie, na istoj platformi će biti izgrađen i redizajnirani Alfa Romeo Stelvio, koji se očekuje već ove godine, dok će Giulia uslijediti 2026. godine.
Impresivna električna autonomija i performanse
Električna verzija Giulije imat će domet do 800 km (497 milja) prema WLTP standardu, ovisno o baterijskom paketu, koji će biti dostupan u veličinama od 85 kWh do 118 kWh. Uz to, Giulia će nuditi ultrabrzo punjenje, dodajući do 32 km dometa u jednoj minuti.
Bude li model opremljen s dva motora, mogao bi imati pogon na sva četiri kotača i ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo dvije sekunde. To bi Giuliju učinilo jednom od najbržih limuzina na tržištu, golemim skokom u odnosu na postojeće modele.
Sudbina verzije Quadrifoglio još nije sasvim jasna, no Stellantisova tehnologija omogućuje snažnije modele s arhitekturama od 400 ili 800 volti i do 443 KS po motoru, što znači da bi električna Giulia Quadrifoglio mogla imati više od 800 KS i pogon na sva četiri kotača.
Ako Alfa Romeo zadrži benzinsku verziju Quadrifoglia, možemo očekivati kompresorski šestocilindrični motor s hibridnim sustavom za dodatnu snagu i učinkovitost.
Održavanje iskustva vožnje
Alfa Romeo je kroz svoju povijest težio vozački orijentiranim automobilima, a Ficila uvjerava da se to neće promijeniti ni kod električnih modela. "Čak i ako imam tonu baterija u automobilu, želim da bude lagan", rekao je bivši izvršni direktor Imparata.
Kako bi se održala autentičnost, arhitekturu STLA Large razvit će Fabio Migliavacca, koji je bio odgovoran za razvoj Giulie GTA - modela koji se smatra jednim od najboljih automobila marke za vozače.
Kdaj prihaja nova Giulia?
Alfa Romeo će kasnije ove godine predstaviti novi Stelvio, a Giulia će na tržište stići 2026. Time će talijanska marka nastaviti nuditi vozila koja spajaju talijansku strast, sportski duh i naprednu tehnologiju.
Ljubitelji brenda nadaju se da će u budućnosti stići i novi GTV ili Duetto Spider, no prema Alfa Romeu to će biti moguće tek kada brend bude financijski stabilan.