Napisao: Gregor Žvab
Talijanski brend Abarth najavio je kraj razvoja novih modela s motorima na fosilna goriva. Ova odluka rezultat je sve većih poreza koje europski kupci plaćaju za automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Gaetano Torel, direktor Fiata in Abartha za Evropo, objasnio je u razgovoru za portal Autocar da se u Italiji za vozila s emisijom CO₂ iznad 180 g/km, poput popularnih sportskih modela, godišnje pristojbe kreću između 1000 i 2000 eura.
Električna vozila nemaju te poreze i nude usporedive performanse bez kompromisa, tvrdi Torel. “Mislim da je bolje ponuditi električne automobile”, rekao je, potvrdivši da će Abarth u budućnosti lansirati samo električne modele usmjerene na visoke performanse.
Iako Fiat planira hibridnu verziju modela 500 2026., Abarth neće razvijati sportsku verziju. Torel je objasnio da hibridna tehnologija ne osigurava značajno povećanje snage koje bi opravdalo oznaku Scorpion.
Abarth također ne planira razviti potpuno novi samostalni model. Torel je naglasio kako se Abarth uvijek temeljio na poboljšanjima već postojećih automobila. Nakon sportskih verzija 500e i 600e, Abarthov treći električni model vjerojatno će se temeljiti na nadolazećoj Grande Pandi, a njezin je dolazak zakazan za 2027.
Izvršni direktor Stellantisa, Carlos Tavares, nedavno je upozorio da brendovi unutar grupe imaju samo nekoliko godina da poprave svoju poziciju. Iako Abarth nije izravno spomenut, jasno je da će budućnost brenda ovisiti o važnim odlukama koje će se donijeti u sljedeće dvije do tri godine.
U međuvremenu, Maserati, Lancia i drugi brendovi unutar Stellantisa imaju zajamčenu financijsku potporu do 2026., što znači da nijedan od njih neće biti ukinut ili prodan prije 2027.
Prelaskom na električni pogon, Abarth ostaje vjeran svom DNK-u, fokusirajući se na performanse i inovacije dok se prilagođava novim tržišnim uvjetima i regulatornim zahtjevima.