Napokon novi hrvatski tramvaj na hrvatskim tračnicama glavnog grada Hrvatske, četvrt miljarde eura vrijeda investicija u tramvajski promet do 2027.

Obećanje Tomislava Tomaševića od četvrt milijarde eura! Gradonačelnik objavio fotku prvog od 40 ugovorenih tramvaja s tvrtkom Končar do 2027., a vode se pregovori o nabavi još 40 tramvaja Made in Croatia.

Investicija u modernizaciju tramvajskog voznog parka stoji preko 200 milijuna eura!

Napokon novi hrvatski tramvaj na hrvatskim tračnicama glavnog grada Hrvatske, četvrt miljarde eura vrijeda investicija u tramvajski promet do 2027. Tomislav Tomašević / FB
3. 2. 2025

Evo što je danas na društvenim mrežama napisao Tomislav Tomašević, zagrebački grodonačelnik:

- Model NT2400 za Grad Zagreb i ZET proizvela je tvrtka Končar. Prije uključenja na redovne linije provest će se faza ispitivanja i testiranje u realnim uvjetima na zagrebačkim ulicama.
Radi se o prvom od ukupno 40 ugovorenih tramvaja. Potrebno je istaknuti kako se nakon isporuke prvih 20 primjeraka, nastavlja proizvodnja ugovorenih dodatnih 20 niskopodnih tramvaja koji bi trebali biti isporučeni tijekom 2026. i 2027. godine, a u planu je nabava još 40 niskopodnih tramvaja, čime će se u modernizaciju tramvajskog voznog parka uložiti preko 200 milijuna eura.  


Kontinuirano radimo na unapređenju javnog prijevoza. Nakon proširenja tramvajske mreže i objave nabave 60 niskopodnih autobusa, novi tramvaj još je jedan korak prema boljoj, kvalitetnijoj i sigurnijoj mobilnosti u Zagrebu. Uskoro će gradom prometovati isključivo moderni niskopodni tramvaji, čime se Zagreb svrstava uz bok europskim metropolama.
Tramvaj dužine 20.8 m, kapaciteta 115 putnika, prilagođen je osobama s invaliditetom, opremljen je video nadzorom, USB priključcima i sustavom za brojanje putnika, a vijek eksploatacije mu je 35 godina. Novost je i njegova inovativna tehnologija koja smanjuje potrošnju električne energije vraćanjem energije kočenja u mrežu.
Podsjećam da smo nakon više od 20 godina pokrenuli izgradnju novih tramvajskih pruga u Sarajevskoj i Heinzelovoj ulici, revitalizaciju uspinjače, a završena je i rekonstrukcija okretišta Mihaljevac, čime je napravljen veliki iskorak u ulaganju u prometnu infrastrukturu.
Prošle godine starijima od 65 godina omogućeno je pravo na besplatan javni prijevoz, a svim Zagrepčanima korištenje žičare Sljeme bez naknade. Od proljeća će i mlađi od 18 godina moći koristiti javni prijevoz bez troškova, a proširit će se i obuhvat povlastica za osobe s invaliditetom.

https://www.startnews.hr/media/cache/upload/Photo/2025/02/03/tomislav-tomasevic_bigimage.jpg

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.