175 eura sat servisa u Njemačkoj! 20 eura HR majstorima daju Euroherc i Adriatic za isti posao

Paprene cijene popravka automobila u Europi!!! Njemačka Dekkra potvrdila novu satnica servisa koja sad u Njemačkoj iznosi 173 eur + PDV (prosjek),

istovremeno Euroherc i Adriatic krše Ustav, ne priznaju račune limara, lakirera, električara..., diktiraju im cijene i nude i 8,5 puta manje (20 eura) za isti posao nego što to čine njemačka osiguranja.

I u Sloveniji su satnice bitno više i to kod istih osiguravatelja koji posluju i u Hrvatskoj. Tako Croatia osiguranje slovenskim majstorima plaća 68 eura po satu, plus PDV.

175 eura sat servisa u Njemačkoj!  20 eura HR majstorima daju Euroherc i Adriatic za isti posao avtoritet / Pixabay
31. 10. 2023

Popravci automobila u Njemačkoj sve su skuplji. Satnica u autoservisima narasla je na 173 eura i k tome valja pridodati još i PDV! Nevjerojatno, posebice iz naše perspektive gdje Agram grupacija (Euroherc i Adriatic osiguranje) plaćaju naše majstore 8,5 puta manje. I dok naši serviseri moraju raditi po protuustavnim i tržišnim ponududama hrvatskih osiguravatelja za mizeriju u Europi se poštuje izdani račun lakirera, servisera, mehaničara... Već samo 3o km od Zagreba stanica je i 4 puta više nego u Hrvatskoj i to nerijetko daju ista osiguranja koja posluju i u Hrvatskoj i u Sloveniji. 

Portal Osiguranje.hr donio je posve nove informacije i cijena usluga njemačkih servisa. One su fascinantno visoke, iako ni drugdje po zapadnoj Europi nije tako "jeftino" kao u Hrvatskoj. Posebice je u nas problem istakntut kad osigiravajuća društva određuju koliko će platiti sat mehaničara, lakirera, limara, električara... Naprosto je nevjerojatno da u nas cijene diktiraju oni koji su u totalnom sukobu interesa - osiguravatelji. No, u posljednje vrijeme sve je više i u nas osiguravajućih kuća koje su u samo godinu dana podigle satnice serviserima sa 13 na 45, pa i na puno više eura. Najtvrdokorniji su u Adriaticu i Eurohercu gdje pokušavaju i dalje iskorištavati servisere i kršiti elementarna ustavna i tržišna prava.

Prema Osiguranju.hr, "popravci automobila sve su skuplji. Razlog tome su, s jedne strane, visoke cijene rezervnih dijelova, ali i nagli rast satnica. Nova studija GDV-a kvantificira opseg."

https://www.osiguranje.hr/NewsView.aspx?id=22405&cred=%2552%2563%2564%256C%2536%252F%2575%2531%2552%2562%252F%255A%2552%252B%2565%2559%2555%2548%2578%2569%2543%2577%253D%253D


Kako navode, "satnice u autoservisima prošle su godine ponovno značajno porasle. To proizlazi iz procjene udruženja njemačke industrije osiguranja (GDV). Radovi na mehanici, električnim sustavima ili karoseriji koštali su u prosjeku 173 eura po satu u 2022. godini, što je bilo 5,5 posto više nego prethodne godine. Lakiranje je još skuplje: sat vremena košta čak 188 eura, 5,8 posto više nego prošle godine,” kaže direktor GDV-a Jörg Asmussen.

Vani cijene servisa rastu, a osiguranja padaju - u nas je obrnuto


Ponovno povećanje cijena nastavlja razvoj koji GDV prati od 2017.: „Troškovi radionica brzo rastu: - Dok je indeks potrošačkih cijena porastao za gotovo 14 posto od 2017. do 2022., radionice su povećale svoje satnice za 28 posto, lakirnice čak za 30 posto”, rekao je Asmussen. Za usporedbu, premije osiguranja od automobilske odgovornosti pale su za 3 posto u istom razdoblju.

Osiguravatelji bilježe iznadprosječno povećanje troškova popravaka
Za osiguravatelje, više satnice, zajedno s rastućim cijenama rezervnih dijelova, dovode do povećanja troškova popravaka nakon nezgoda. Prošle godine štete na automobilskoj imovini stajale su osiguravatelje od automobilske odgovornosti u prosjeku oko 3700 eura, što je bilo 8,4 posto više nego prethodne godine, rekao je Asmussen. U 2017. ta je vrijednost iznosila oko 2700 eura. Ocjene GDV-a o satnici autoservisa i lakirnica temelje se na podacima organizacije DEKRA. 

Mnoga osiguranja ipak dižu satnicu servisa

Sava osiguranje tako plaća apsolutno sve satnice i preko 45 eur + PDV, no HOK slijepo slijedi dva prozvana osiguranja Agram koncerna i nudi 25 eura plus PDV bez rabata, ili 30 eura + PDV, uz 5 posto rabata na dijelove.

Osiguranja naprosto nemaju pravo određivati cijenu sata rada! Sasvim je suprotno. Serviseri po zakonu satnicu određuju sukladno važećem cjeniku kojeg imaju u radionici, a eventualno im se može odobriti rabat na uslugu.

Prema nekim  najavama strukovnih organizacija cilj je da već se od sljedeće godine serviseri približe iznosima od 50 do 100 eura + PDV, ovisno o veličini servisne radionice, broju radnika, ulaganjima, troškovima od prethodne godine...

Članovi HUAS - a (Hrvatske udruge auto struke) pokrenuli su brojne sudske postupke protiv osiguravajućih društava s ciljem zaštite svojih legitimnih prava koji se odnose na službenu cijenu sata rada. Pitanje satnice dugi niz godina je problem i auto servisa, ali i osiguravajućih društava koje plaćaju popravak vozila. Mnogi servisi koji su okupljeni oko udruge HUAS, počeli su u posljednje vrijeme sklapati bolje uvjete o suradnji sa osiguravajućim društvima, ili pokretati sudske postupke kako bi ostvarili svoja prava. Vremena se mijenjaju, a servisi dolaze do svojih prava nakon dugo godina izrabljivanja od strane privilegiranih osiguravajućih društava.

Članovi HUAS-a redom dobivaju sudske sporove s osiguranjima


Nakon dobivenih presuda protiv Allianza, Generali osiguranja, Croatia osiguranja, Triglava i ostalih, dobili su i prvu presudu protiv najvećeg hrvatskog osiguravatelja Euroherca koji ima najveći postotak tržišta (cca. 46 posto s Adriaticom). Radi se o nepravomoćnoj presudi, međutim stav hrvatskih sudova je jasan - osiguravatelji nemaju pravo uvjetovati gdje će se vozilo popraviti i nemaju nikakvo pravo određivati cijenu sata rada auto servisnim radionicama. Prva strana presude u prilogu.

Postoje i svjetli primjeri poput Wiener osiguranja


WIENER OSIGURANJE zaslužuje sve pohvale i već sada priznaju fakture i službene cjenike servisera. HOK, EUROHERC i ADRIATIC i dalje plate po zakonu jedino kad ih se tuži.

CROATIA OSIGURANJE - vidljiv je pomak, ali povećanje koje nude je i dalje mizerija. Croatia kao malo osiguranje u Sloveniji plaća neovisnim serviserima preko 68 EUR +  22 % PDV... Ipak, neki su serviseri uspjeli naplatiti i 42 eura u nas, plus PDV.

Zbog nedostatka radnika i posve novih uvjeta na tržištu i naši su serviseri naprosto prisiljeti dizati cijene. Naprosto je bila neodrživa satnica od svega 13 eura koju su osiguravatelji nametali i držali istom gotovo dva desetljeća.

Svaki servis, bilo gdje u RH ima pravo na izračun satnice i na vlastitu satnicu koju odredi! Satnica ovisi o troškovima, ulaganjima, plaćama radnika...  "Velikodušne" satnice od 26-35 eura od strane različitih osiguranja nisu povećanja, kao ni mizernih 20 eur od Agram grupacije..