Simboza Captura i Australa pun je pogodak, vozi se k'o po šinama, upravljiv je i prostran, zanimljiv, vozan, zanosan...
Test: Renault Symbioz E-Tech! Duži je od brata blizanca Captura 17,4 centimetra i samo deset centimetara kraći od Australa. Vozi se sjajno, zbog oblike.
jednostavan za život, atraktivan ponuda za obitelj! Symbioz je upravljiviji i vozniji Capture, s puno više prostora, posebice u prtljažniku...
Dodatnim prtljažnim prostorom nadoknađuje ono što hibridni pogonski sklop oduzima Capturu. Ali ima i neke važne elemente osobnosti
Vjerujem da vas od pogleda na Renaultovu ponudu crossovera može malo zagoriti glava. Kad je Captur obnovljen, u njega je ušao i Symbiosis. Ali dopustite mi da objasnim. Uglavnom, radi se o produljenoj verziji najprodavanijeg crossovera kod nas, Captura, koji se volumenom približava Australu. Captur je zapravo cross verzija tradicionalno iznimno popularnog Clia u Sloveniji. Dakle ideja je približiti se upotrebljivosti više klase s jeftinijom platformom. Nažalost, barem za sada, sve nije tako jednostavno, ali o tome kasnije.
Sprijeda su Symbioz i Captur identični. Oba imaju svjež, dopadljiv Renaultov dizajnerski izričaj, kakav novi Scenic, primjerice, ponosno nosi. Renaultovi dizajneri dizajnirali su vlastiti stražnji kraj za Symbioz, koji se proteže mnogo dalje od stražnje osovine nego Captur. Naime, s Capturom dijele međuosovinski razmak (2,63 metra), dok je Symbioz s 4,413 metara duži za 17,4 centimetra i samo deset centimetara kraći od Australa. Također su iste visine (1.575 metara) i širine (1.797 metara) kao Captur.
Vozački prostor je isti kao u Capturu, razlika je u prtljažniku i fleksibilnosti stražnje klupe - ako ga uspoređujem s pravim Capturom
Prostor v notranjosti je spredaj enak kot v Capturju. Dober, čeprav ne zares visok položaj sedenja in dovolj zračno vzdušje. Zajetna ročica menjalnika zaseda precej prostora, a je okoli nje vseeno veliko prostora za odlaganje. Zasnova - ob nedavni manjši osvežitvi - z eno nogo ostaja v prejšnji generaciji Renaultovih avtomobilov.
Okomito postavljen zaslon od 10,4 inča tada se ističe u sredini armaturne ploče. Sa snažnim i intuitivnim infotainment sustavom s Google podrškom, Symbioz se zapravo približava svojoj većoj braći. Ispod njega je niz kvalitetnih fizičkih prekidača s najvažnijim funkcijama. Okretni prekidači za kontrolu ventilacije su nestali. Ali tako je, sa stajališta korisničkog iskustva, to nije veliki kompromis. Najviše me smeta sporo prebacivanje vozačevog ekrana između različitih pogleda, što su zamaskirali beskrajnim animacijama. Slika sustava kamera također je lošije kvalitete.
I u drugom redu prostor je načelno isti, ali i tu putnici mogu dobiti na račun većeg prtljažnika. Drugi red sjedala je pomičan (za 16 centimetara). Uz skroz preklopljenu klupu, Symbioz ima 492 litre prostora u prtljažniku ili 144 litre više od Captura. Naravno, ako ga usporedim s hibridnim Captur E-Techom.
Benzinski ili blagi hibrid Captur, koji nema bateriju straga, gotovo da nadoknađuje tu razliku. Symbioz je stoga samo u značajnoj prednosti ako želite samopunjivi hibrid. Za savršenu iskorištenost prostora nadamo se potpuno benzinskom modelu! S potpuno naprijed pomaknutom klupom Symbioz ima 624 litre prostora, odnosno 1582 litre ako su nasloni preklopljeni, a velik dio prednosti leži u toj fleksibilnosti.
Symbioz je zapravo puno upravljiviji i vozniji Capture i s puno više prostora, posebice u prtljažniku
Istina je! To kompleksno rješenje dvaju elektromotora (jedan snage 36 kilovata, drugi je starter alternator), benzinskog 1,6-litrenog četverocilindraša, manje baterije kapaciteta 1,2 kilovatsata i automatskog mjenjača bez spojke. Sa 107 kilovata snage sustava i 250 Nm okretnog momenta sustava. Motor može biti i generator te auto uvijek pali na struju, a mjenjač koordinira elektromotor. Austral ima sličan pogon druge generacije, Symbioz ostaje pri prvoj.
Uz sve trendi prekidače, dobar je osjećaj uhvatiti se za konkretnu ručicu mjenjača (inače nije mehanički spojena). S druge strane, moram priznati da sam uvijek imao pomiješane osjećaje o Renaultovom hibridnom pogonu. Vozi se udobno i čvrsto, u tom smislu stvarno spaja najbolje od oba svijeta i užitak je voziti se gradom.
Dobar učinak kada se koristi u gradu; zbog svog dizajna, ovaj pogon nije kod kuće na autocesti
Pogon brzo obnavlja opskrbu energijom, a učinak potrošnje je iu prosjeku solidan. Tijekom testa (uz dosta vožnje autocestom) prosječno sam trošio 6,3 litre goriva na 100 kilometara. Ako se puno vozite u gradskim i prigradskim sredinama, učinak je još izraženiji, dok malo blijedi očekivano tijekom dužih putovanja autocestom.
Ali čak i pri nižim brzinama, ponekad se mnogo toga događa kada pogon često mijenja različite načine rada. Pa, ništa stvarno uznemirujuće, sve ide prilično elegantno. Pri većim brzinama ubrzanje tada postaje osjetno slabije (10,6 sekundi do 100 km/h), a velik je i razmak između pritiskanja papučice gasa i odziva pogona. To me prilično zbunjuje. Osobito pri ubrzavanju na autocesti posao preuzima benzinski motor koji mu jednostavno ne daje dovoljno snage (69 kilovata i 145 njutn metara okretnog momenta). Tada sve postaje prilično glasno (slično CVT-ima). Dakle, bez prevelikih očekivanja. E-Tech je više gradski dečko.
Prije svega ga je lako i udobno voziti; solidan niz tehnologije daje dobar osjećaj vrijednosti
Čak i zbog relativno velikih naplataka (19 cola u opremi iconic), manje nepravilnosti na cesti stvaraju više problema od većih neravnina. Uz odgovarajući kompromis, da se ne smiješi u zavojima s pretjeranim naginjanjem. Upravljač je također dovoljno precizan, iako je osjećaj pri okretanju volana sintetički i Symbioz po tom pitanju spada u prosjek. Rad s papučicom kočnice dovoljno je intuitivan i udoban.
Istodobno, valja spomenuti dobru ili sveobuhvatnu seriju sigurnosnih i pomoćnih sustava. Može kočiti u nuždi čak i kada skreće na raskrižjima, upozorava na opasnost pri izlasku iz vozila, na primjer, i uči vaše obrasce putovanja kako bi optimizirao ekonomičnost. Zapravo, čini se sasvim konkretno ispunjen tehnologijom. Također sa zanimljivim rješenjima, kao što je npr. elektronsko zasjenjenje staklenog krova. S ikoničnim paketom košta 34.490 eura, što je po meni dobra vrijednost za ono što se nudi.
Plus
Učinkovit hibridni pogonski sklop
Intuitivna tehnologija koju pokreće Google
Konkurentne cijene
Minus